Také diváků přišlo kvůli studenému povětří poskrovnu. Teprve odpoledne, kdy sluníčko trochu vykouklo, se na dálkově řízené modely přišlo podívat víc lidí.

Nabídka byla široká. Od miniaturních letadýlek, která se vejdou do kapsy, až po obří modely s dvoumetrovým rozpětím křídel. Dolnoplošníky i hornoplošníky, jednomotorová i dvoumotorová letadla, modely s elektrickým pohonem i spalovacím motorem, větroně a řada dalších letadel brázdila vyškovské nebe.

„Chtěli jsme tak udělat symbolickou tečku za naší letošní bohatou leteckou sezonou. Další akcí bude až otevírání nebe na prvního máje příštího roku,“ řekl náčelník vyškovského modelářského klubu Falcon Josef Korčák.

Klub sdružuje jednatřicet členů. Má široké věkové rozpětí, od dvaadvaceti do pětasedmdesáti let. A klub omladí ještě více. „Zájem o členství v klubu projevil Lukáš Trnavský, kterému je teprve třináct let,“ pochlubil se náčelník.

Lukáš se na sobotní akci poprvé představil vyškovské veřejnosti se svým svižným modelem akrobatického letounu. Podle plamenů namalovaných na křídlech ho pojmenoval Fire Fly.

„K leteckým modelům mě přitáhl děda František Vašek, který modelaří už léta. To on mi koupil první letadlo. Má například Katanu nebo Gilese,“ představuje dědovu sbírku Lukáš.

On sám má kromě „ohnivého letounu“ ještě další modely na baterie, jako Pitts special a dvojplošník. Nejradši však létá s ruským akrobatem Yakem, který je z jeho letadel největší a má spalovací motor.

Chlapcovým snem je sestrojit téměř dvoumetrový motorový letoun. Na ten je však třeba nejprve našetřit peníze. Lukáš potvrzuje, že jde o finančně hodně náročný koníček.

„Menší letadlo bez motoru přijde asi na tři tisíce. Stejnou částku stojí motor, baterie kolem osmi stovek, ovládání křidýlek kolem pěti stovek,“ vypočítává jen některé z mnoha výdajů na letecké modely. Přesto on ani jeho dědeček peněz nelitují. Na letišti je tuto dvojici vidět takřka denně.