Pomocí takových vlaků vojáci posílali dopisy z fronty rodinám. „Chci připomenout nejmírovější část války. Nápad vojenské posty se totiž ujal ve velké části Evropy,“ říká pětašedesátiletý Brňan.

Muzeum si přeje zřídit na kolejích bývalé železniční vlečky vedoucí Kartouzskou a Štefánikovou ulicí. „Poblíž bylo hlavní velitelství polní pošty. Do takzvaného Mundursdepa dodnes vedou nevyužité koleje,“ popisuje.

Oblast Králova Pole je podle něj spojená s vojenstvím už od dob Marie Terezie. „Proto ve výstavě připomenu i ji. Jinak jsem domluvený se sběrateli, kteří zapůjčí poštovní předměty jako pohlednice nebo průvodní lístky,“ líčí Fučík. O přesné podobě, se poradí se zaměstnanci Technického muzea v Brně.

Ilustrační foto.
Lodí po Brněnské přehradě? Nejdál na hrad Veveří. Kvůli nízké hladině vody

Exponáty chce vystavit v historickém vagónu. „Je památkově chráněný a vyrobili jej ve třicátých letech minulého století. Vlastní ho soukromý majitel, ale pravděpodobně by mi ho zapůjčil. Už jsem s ním o tom mluvil,“ vypráví o svých plánech.

S umístěním vlaku musí souhlasit představitelé města, na jejichž pozemku by stál. „Až padne od politiků kladné rozhodnutí, muzeum může do roka stát,“ myslí si.

Fučík se poblíž místa i narodil. „Otec jako voják musel hodně cestovat. Proto jsme se odstěhovali. Ale v roce 1960 jsem se tam zase vrátili a v Králově Poli dodnes bydlím,“ svěřuje se Fučík.

Nehezky začal nový pracovní týden řidič nákladního auta, které se v pondělí po jedenácté hodině dopoledne převrátilo u Řípské ulice v Brně.
Naložený náklaďák převrátil na bok. Při práci na staveništi u Řípské ulice