Pocítit při sledování filmu vítr, blesky, sníh nebo vůně umocňující dění na plátně mohou už brzy lidé v kině Cinema City v centru Olympia Brno. Tyto zážitky nabídnou sály návštěvníkům po rozsáhlé modernizaci a vylepšení, pro které se provozovatelé rozhodli poté, co odstoupili od otevření nového komplexu v sousedním nákupním středisku Avion Shopping Park. O záměru už Brněnský deník Rovnost dříve informoval.

Marketingový manažer Cinema City Robert Švec ujistil, že i když třetí brněnské kino společnosti zatím nebude, diváci se mají na co těšit. „Kino v Olympii čeká v řádu několika měsíců modernizace za desítky milionů korun. Značnou část chceme investovat do vylepšení audiovizuálních technologií či VIP sálů, které nabízí i profesionální plnohodnotnou kuchyň,“ prozradil.

Ilustrační foto.
Kontroly zmrzlinářů: polovina neprošla. Hřeší hlavně stánkaři, myslí si výrobce

Návštěvníci si doposud užívají filmy ve formátu 2D a 3D v deseti sálech. „V blízké budoucnosti chceme do Brna přivézt nové technologie jako je Dolby Atmos a 4DX. Jednáme i o zajímavém překvapení, o kterém vím, že brněnští diváci dlouho sní. Zatím nemohu prozradit víc,“ doplnil provozní ředitel Cinema City Oldřich Kubišta.

Komplex v Olympii ročně navštíví více než 600 tisíc diváků. Jana Pospíšilová z Cetkovic na Blanensku však raději volí síť kin v Olomouci. „Je tam zvuk v Dolby Atmos a opravdu slyším rozdíl. I když jsou lístky trochu dražší, stojí to za to. Navíc díky velkým sálům téměř vždy seženeme místo i na poslední chvíli. Když bude v ale Brně lepší technologie, ráda tam pojedu,“ sdělila.

Kvalitnější promítání filmů kladně hodnotí i šéf brněnského univerzitního kina Scala Radek Pernica. „Cinema City není náš přímý konkurent, protože naše cílová skupina je jiná. Naopak vítám modernizaci a to, že si lidé odnesou lepší zážitek,“ poznamenal.

Tržnice na Zelném trhu v Brně. Ilustrační foto.
Méně obchodů, zavřená vyhlídka, stěžují si. Měníme koncept, říká nájemce tržnice

Příjemnější zázemí nabídne lidem také obchodní centrum. V současnosti vedení nechává modernizovat parkovací dům, informační stánek a odpočinkovou zónu. „Nabídne více komfortu včetně možnosti dobít si telefon. V záři navíc oslavíme dvacáté výročí a lidé se mohou těšit na jedinečný program a soutěže o atraktivní ceny. Také významná část obchodů připravuje modernizaci svých prostor,“ sdělil ředitel centra Jan Pazour.

Ekonom Lukáš Kovanda vnímá investování do obchodních středisek jako výhodný krok, u kin si však tak jistý není. „Obsazenost center je díky dobré ekonomice stále vysoká. Modernizace jednotlivých obchodů je také důležitá. Zákazníci vidí, že jsou invenční a takové jsou i jejich produkty. Při krizi majitelé obchodních středisek výrazný rozdíl nepocítí. U kin to ale bude jiné. Pokud lidé sníží své výdaje, tuhle zábavu si zřejmě odpustí,“ uvedl.

Technologie Dolby Atmos a 4DX
Zástupci společnosti Cinema City plánují v brněnském nákupním středisku Olympia modernější technologie Dolby Atmos a 4DX.
Dolby Atmos nabízí návštěvníkům kin kvalitnější zvukový zážitek. Díky většímu množství reproduktorů je zvuk přesněji rozložený v prostoru. Zvuk se také lépe rozdělí na jednotlivé složky.
4DX technologie stimuluje všech pět smyslů. Diváci se tedy ocitnou přímo jako v dění filmů.