Podle Klusáka je služba v ohrožení. „Ministerstvo zdravotnictví potažmo stát nemá zájem zajišťovat noční lety a nechce tuto záležitost podporovat. A to i přesto, že máme vycvičené výjezdové skupiny, piloty vrtulníků, technický personál a máme prověřeno, že se to v praxi vyplatí, je to k prospěchu pacienta. Je proto nelogické, že k tomu stát nechce dát souhlas," uvedl Klusák.

Čechová však jeho slova mírní. „Ministerstvo samozřejmě noční lety podporuje. V současnosti tuto službu zajišťuje několik stanovišť, která v noci pokryjí celou Českou republiku. Ministerstvo nepovažuje za nezbytné, aby noční lety zajišťovala všechna stanoviště," uvedla Čechová.

Podle Klusáka jihomoravští záchranáři za tři měsíce vzlétli v noci téměř ke stovce případů. „Byly to vážné případy ohrožení zdraví, srdeční kolapsy a podobně, kde je čas velmi důležitý a do hodiny se pacient musí dostat do centra. Pokud nedojde k tomu, že by ministerstvo financovalo provozovatele vrtulníku pro noc, nebudeme to moct zajišťovat a služba by nebyla k dispozici," řekl Klusák.

Podle něj se bude snažit jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD), který je také předsedou Asociace krajů ČR, o to, aby stát změnil své stanovisko a noční zásahy vrtulníkem podpořil. Jihomoravský kraj je zřizovatelem záchranné služby. „Máme zájem o noční leteckou službu, máme na to síly a já jsem dostal za úkol jako předseda Asociace krajů České republiky jednat s ministrem zdravotnictví na toto téma," uvedl Hašek.

Jihomoravská záchranná služba v loňském roce využila vrtulník pro noční i denní zásahy zhruba v 700 případech. K dispozici má jeden vrtulník, jehož jedno vzlétnutí stojí desítky tisíc korun podle toho, jak daleko letí. Velkou část zásahů tvoří dopravní nehody, ale také interní choroby a ostatní úrazy.