Na neoblíbené botičky si řidiči stěžují často. A upozorňují na to, že způsobují i problémy v dopravě. „Dobře vím, jak velkým problémem je parkování ve městě. Strážníci by proto měli zvážit okolnosti, kdy botičku udělit. Stojí-li auto nevhodně, souhlasím spíš s jeho odstraněním odtahovou službou,“ myslí si například Stanislav Holba.

Podle ředitele Oprchala je vždy na posouzení strážníků, kdy tento technický prostředek využijí. „S ohledem na počet dopravních přestupků ještě nenazrál čas pro upuštění od využívání botiček,“ prohlásil Oprchal.

Voda z prasklého potrubí zaplavila Hrnčířskou ulici
Voda z prasklého potrubí zaplavila Hrnčířskou ulici

Zdroj: DENÍK

Znojemští nasazování botiček zrušili, aby se strážníci soustředili na bezpečnost a pořádek ve městě a méně na věci, které nemají velký efekt. Přestupek nově vyřeší pokutou na místě nebo výzvou k vyřízení události na služebně. Oprchal naopak považuje botičky za velmi efektivní. „Zejména u lidí, kteří opakovaně dělají stejné přestupky. Výrazně zvyšují vymahatelnost pokuty a rychlost platby. Mají potenciál pozitivně ovlivňovat přístup řidiče, aby se příště podobného přestupku vyvaroval,“ zdůvodnil.

Rozdávání botiček v Brně:
∙ Brněnští strážníci letos k 6. září rozdali 3 396 botiček. Loni jich bylo za celý rok 4152, ještě o rok dříve 4755.
∙ Tento technický prostředek používají v průměru čtrnáctkrát za den.
∙ Na nasazování botiček městská policie denně využívá zpravidla dvě auta. Další dvě mají Brněnské komunikace.

Zrušení botiček nepovažuje za opodstatněné ani brněnský primátor Vokřál. „Strážníci používají botičky v Brně velmi střídmě. Za den jich nasadí méně než patnáct,“ řekl.

Technický prostředek považují za důležitý i někteří řidiči. „Ze zkušenosti vím, že spousta lidí si nic nedělá z pokutového lístku za stěračem. Když dostanou botu, musí počkat na hlídku,“ zmínil Ladislav Gbelec.

Letos rozdali strážníci k šestému září 3396 botiček, loni za celý rok 4152.

Ilustrační foto
Dálnice do Vídně je blíž, ŘSD má územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova

Podle mluvčího strážníků Jakuba Ghanema to ale je jen nepatrná součást jejich práce. „V součtu se jedná pouze o desítky minut denně, a to jen u vybraných hlídek. Nasazení botičky zabírá obvykle jen několik sekund,“ poznamenal mluvčí Ghanem.

Za odstranění řidiči v Brně zaplatí manipulační poplatek čtyři sta korun. Peníze jdou do pokladny města.

O zrušení využívání botiček před lety uvažovali úředníci ministerstva vnitra. Nakonec ale k němu nepřistoupili.

MICHAL HRABAL
ONDŘEJ VACULÍK

Autobusové nádraží Zvonařka.
Autobusové nádraží Zvonařka čeká příští rok rekonstrukce