Oprava necelé dvacítky nejnebezpečnějších míst podle Celého vyžaduje kolem 100 milionů korun. Lidovci navrhnou, aby kraj na opravu některých z nich vyčlenil peníze už v rozpočtu pro příští rok.

Mezi nebezpečné úseky patří podle hejtmanova náměstka silnice z Ketkovic do Oslavan, z Oslavan do Ivančic, z Ivančic do Neslovic, z Neslovic do Tetčic, ale také z Pohořelic do Cvrčovic, nebo z Cvrčovic do Odrovic, z Odrovic do Malešic, z Malešic do Pravlova, z Pravlova do Dolních Kounic, z Moravských Bránic do Hlíny, z Hlíny do Neslovic, z Neslovic do Kratochvilky, z Kratochvilky do Zastávky a ze Zastávky na Zbraslav.

„Jen za posledních pět let zemřelo na těchto silnicích 182 lidí. Více rizikové jsou podle statistik silnice II. třídy. Proto chceme, aby se v roce 2016 počítalo s penězi na opatření, která povedou ke zvýšení bezpečnosti na těchto silnicích," uvedl Celý.

Z policejní statistiky vyplývá, že se loni oproti roku 2013 zvýšil počet nehod na celém území kraje. Zatímco v roce 2013 se stalo na všech jihomoravských silnicích 6701 nehod, při nichž zemřelo 55 lidí, v minulém roce to bylo 6950 nehod s 66 mrtvými. „Po každé nehodě se smrtelným zraněním naši dopravní inženýři analyzují, zda by se tomu do budoucna v daném místě mohlo zabránit jiným dopravním značením nebo dalším řešením, a navrhují správci komunikace vhodnější řešení," sdělila krajská policejní mluvčí Petra Ledabylová.

Podle Celého jsou problémy různé – od rozhledových poměrů přes nevhodné řešení přechodů pro chodce, špatné řešení křižovatek nebo dopravní značení až po horší kvalitu veřejného osvětlení.

V letošním roce investoval Jihomoravský kraj do oprav silnic II. a III. třídy rekordní částku 1,8 miliardy korun. Část pokryl z vlastních zdrojů kraj, více než miliardu činily dotace z Evropské unie a kraje také poprvé dostaly peníze na opravy komunikací nižších tříd od státu. Jihomoravský kraj obdržel 350 milionů korun.