„Budou si vzájemně překážet. Nákladní v potřebném počtu mezi prioritní osobní dopravou prostě neprojede. Nedostatečná kapacita pro nákladní dopravu způsobí, že přibude více kamionů na již tak přetížené dálnici D1,“ upozornil za sdružení Vojtěch Sládek.

Současný projekt nepočítá také s tím, že by v Brně po přestavbě jednou mohly jezdit příměstské osobní vlaky po celý den například v patnácti minutovém intervalu. „Taková potřeba s rozvojem Brna a okolí určitě nastane,“ doplnil Sládek.

Komise Ministerstva dopravy kvůli připomínkám už v dubnu pozastavila jednání. V polovině roku ale chce mít jasno. „Navrženou variantu bude ještě schvalovat vláda. Kolaps nákladní dopravy ale nehrozí. Vždy je přidělena taková kapacita, která je k dispozici,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.