Nejdelší opravovaný úsek D1 u Humpolce je testem nervů: zčásti už po novém
Výhradně už jen po novém betonovém povrchu pojedou řidiči na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Stavební firma zprovozní v úterý 21. července nový zhruba sedmikilometrový úsek dálnice D1 od Humpolce ve směru na Brno. Dopravu kompletně převede ve večerních hodinách.
Jakmile se tak stane, dělníci se pustí do bourání starého betonového povrchu v uzavřeném pásu dálnice. Vozovku zrekonstruují a rozšíří. Pokračují i ve výstavbě dvou nových mostů. Úplně zrekonstruovaných téměř čtrnáct kilometrů dálnice mají předat ve druhé polovině příštího roku.
„Mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem budou řidiči ode dneška jezdit už jen po novém cementobetonovém krytu. Dalších sedm kilometrů druhého jízdního pásu ve směru na Prahu jsme dokončili v rámci samostatné stavby už v loňském roce,“ uvedl projektový manažer společnosti Skanska Michal Vozdecký.
Ve směru od Humpolce (EXIT 90) pojednou řidiči prvních sedm kilometrů po čerstvě zprovozněním pravém jízdním pásu a následně bude provoz převeden do levého jízdního pásu. V celém zhruba čtrnáctikilometrovém úseku D1 od Humpolce po Větrný Jeníkov (EXIT 104) tak bude veden obousměrný provoz v jednom jízdním pásu, a to ve dvou pruzích v každém směru.
V úseku Humpolec - Větrný Jeníkov můžou řidiči jezdit vzhledem k probíhajícím pracím maximálně osmdesátkou. Zůstává rovněž úsekové měření. Při jízdě je nezbytné brát ohled na dělníky.
Modernizace úseku Větrný Jeníkov – Humpolec má vyjít na 1,398 miliardy korun bez daně. Celou ji vysoutěžila společnost Skanska. Celková délka stavby je 13 580 metrů.
Zdroj: Skanska a ŘSD