Statistika mapuje silnice první třídy v posledních třech letech. „Pro zařazení do statistiky se tam v tomto období musely stát alespoň dvě na sobě nezávislé nehody s vážnými následky," uvedl mluvčí pojišťovny Václav Bálek. Lokality firma porovnávala podle počtu vážných nehod a dalších kolizí.

Velešovická křižovatka je současně sedmé nejrizikovější místo v České republice. „Je velmi nebezpečná, pod to se podepíšu. Jezdím tudy každý den. Občas stojím na výjezdu z Velešovic i pět minut. Řidiči jezdí jako blázni, nedodržují rychlost a v odbočovacích pruzích pokračují rovně," popsal provoz Tomáš Spáčil.

Pro zvětšení klikněte.

Vyškovská policejní mluvčí Alice Musilová s ním souhlasí. „Řidiči v tomto úseku hodně hazardují. Snížili jsme maximální povolenou rychlost na sedmdesát kilometrů v hodině, lidé přesto jezdí i devadesátkou," sdělila.

Podle místního Petra Havelky je problém v tom, že je těžké odhadnout situaci. „Místo je nebezpečné hlavně tím, že na první pohled působí přehledně," uvedl.

Přímo ve Slavkově komplikace s křižovatkou také řeší. „Za den tudy projede přibližně patnáct tisíc aut, jde totiž o tah na Slovensko. Nehody pak komplikují dopravu až do města," sdělila mluvčí Slavkova u Brna Veronika Slámová.

Na druhém místě je ve statistice úsek silnice I/43 u Voděrad na Blanensku. Policisté tam v minulých třech letech evidovali osm nehod, tři těžká a jedno lehké zranění. „Na vysokém počtu havárií má podíl i přetíženost silnice. Denně tudy projedou desetitisíce aut," poznamenal policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Ředitelství silnic a dálnic se na silnici I/43 zaměřilo. Postupně odstraňuje závady po celé její délce. „Už jsme upravili prostorové uspořádání a dopravní značení. Přidali jsme také protismykový povrch v některých místech," uvedla mluvčí Nina Ledvinová.

Silnice I/50 se v první jihomoravské pětici objevila ještě jednou, tentokrát na třetím místě. Na čtvrtém pak skončila silnice I/38 u Znojma a páté místo obsadila I/55 u Lužic na Hodonínsku.

ELIŠKA SRNCOVÁ