Jaká byla návštěvnost jižní Moravy v uplynulém létě?
Ještě nemáme k dispozici přesná čísla, nicméně jsme přesvědčeni, že návštěvnost kraje je vyšší, než co tato čísla udávají. Je to dáno především tím, že má jižní Morava spoustu drobných ubytovacích kapacit, které tyto statistiky nezahrnují. Jsou to různé rodinné penziony, chalupy a vinné sklípky. Jinak se podle dalších údajů ukazuje, že mnohá místa zvýšila svou návštěvnost poměrně výrazně.

Pavel Růžička
• Narodil se roku 1977. Má dvě dcery a jednoho syna.
• V cestovním ruchu se pohybuje celý život, pracoval v cestovní kanceláři nebo jako manažer hotelových areálů.
• Nyní pracuje v jihomoravské centrále cestovního ruchu.
• Ve volném čase se věnuje ochotnickému divadlu, folklóru a vodáctví.


Která například?
Třeba do jeskyní Moravského krasu přišlo v letní sezóně asi o deset tisíc návštěvníku více než loni. Také mnohé památky hlásí vyšší návštěvnosti, rekordní například zámek v Miloticích na Hodonínsku. S ohledem na horké letní počasí hlásí rekordní návštěvnosti i všechna koupaliště. Už podle těchto informací se dá usuzovat, že návštěvnost regionu se opět zvýšila.

Je na tom kraj dobře i proti zbytku republiky?
Jižní Morava je dlouhodobě druhý nejvíce navštěvovaný kraj v České republice hned po Praze. I když o tuto příčku soupeří s jižními Čechami, věřím, že i po letošní sezóně tomu nebude jinak.

Mění se nějak cestovní ruch v kraji?
Fenoménem posledních let je vinařská turistika a zájem o ni stále roste. Je to dáno především tím, že jsou vinaři a podniky aktivnější a dokáží vytvořit pro návštěvníky ucelené balíčky služeb a informovat je o akcích, které se v té lokalitě dějí. Lákadlem je také propojení vinařství a cykloturistiky. Regionu to v návštěvnosti výrazně pomáhá.

CELÝ ROZHOVOR SI PŘEČTETE V ZÍTŘEJŠÍM (20.10.) TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST.