„Je to komplikace, autobusové zastávky jsou jinde a navíc je v autobuse méně místa a větší horko," povzdechla si cestující Svobodová.

Na brněnském hlavním nádraží chtějí opravit druhé a třetí nástupiště. Tím se sníží kapacita nádraží přibližně o dvacet procent. „Nástupiště tam v nezměněné podobě stojí už osmdesát let. Od roku 1987 se ani neopravovala, rekonstrukce je potřebná," vysvětlil oblastní ředitel Správy železniční dopravní cesty Miroslav Konečný.

Přístřešky jsou památkově chráněné, ředitelství proto nechá vyrobit repliky podpůrných sloupů.

Změny v dopravě kvůli letním opravám na brněnském hlavním nádraží.

PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE

Na nástupištích dělníci také vymění povrch. Rekonstruovat budou dále nádražní podchod, který poté natřou vrstvou antigrafity, a koleje. Nádraží dostane nové osvětlení, dělníci nainstalují také nové reproduktory rozhlasu a na dlažbu položí pásy pro nevidomé.

V době úprav někteří cestující přesednou z vlaků do autobusů. Spoje s Tišnova budou končit v Králově Poli, dál se cestující přesunou městskou hromadnou dopravou. Z Chrlic a Sokolnic pojedou v době oprav autobusy až k hlavnímu nádraží na Uhelnou. „Omezením přestupů chceme lidem přepravu co nejvíce usnadnit," uvedl ředitel společnosti Kordis, která  organizuje hromadnou dopravu v Jihomoravském kraji, Jiří Horský.

Mezinárodních linek se podle správců železnice opravy téměř nedotknou. Možné však je, že jejich odjezdy z nádraží se kvůli provozu uspíší.