ČTĚTE TAKÉ: POLITICKÉ STRANY LÁKAJÍ I NAČERNO

Podle odborníků letošní kampaně nejsou příliš úderné i kvůli silné podpoře vládní koalice hnutí ANO, sociálních demokratů a lidovců. „Volební cyklus parlamentních a krajských voleb rozrušily předčasnými volbami v roce 2013. V těchto volbách tedy poprvé nebude triumfovat vládní opozice," předpověděl Karel Komínek z Institutu politického marketingu. V minulých obdobích většinu krajů ovládly strany, jež ve sněmovně tvořily opozici.

Billboardů oproti předchozím krajským volbám ubylo. Přesvědčí k volbě totiž jen dvě procenta nerozhodných lidí. „Patří ke koloritu kampaní, a kdo není vidět, jako by nebyl," uvedl politolog z Univerzity Palackého v Olomouci Pavel Šaradín.

Pro upoutání například sociální demokraté zveřejnili billboardy, které připomínají populární selfie fotografie. „Přijít s něčím ojedinělým je obtížné. Myslím si, že selfie budou příště strany napodobovat," zhodnotil. Lidovec a současný náměstek hejtmana Roman Celý svůj poutač se sloganem „Nový hejtman Moravy" umístil rovnou pod okna krajského úřadu.

Hodnocení vybraných kampaní očima politologa Masarykovy univerzity v Brně Otto Eibla:

ROMAN CELÝ (KDU-ČSL)

"Kampaň Romana Celého je trochu zvláštní. Už jen proto, že volí při krajských volbách silné brněnské motivy, že se prohlašuje za hejtmana Moravy.cz Ne každému musí dojít, že ten slogan je vlastně odkaz na web."

Předvolební billboard.

HNUTÍ ANO

"Jednoduchá grafika je pokračování té z kampaně před parlamentními volbami 2013, důkazem jsou i neaktuální fotky Andreje Babiše. Voliči si ji snadno vizuálně identifikují."

Předvolební billboard.

MICHAL HAŠEK (ČSSD)

"Formát selfie na mě působí křečovitě, navíc je jasné, že o selfie nejde. Lidé na fotce se nepotkali a do jednoho celku jsou vkládáni zpětně."

Předvolební billboard.

KOALICE SPD A SPO

"Formát billboardu je neoriginální, ukazuje dvě známé osobnosti a silný slogan, nicméně využívají témata, která se z krajů ovlivní ne zcela snadno. Nehledě na to, že financování z Unie je pro kraje mnohdy celkem důležité."

Předvolební billboard.

STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ

"Starostové nebudou moc známí jinde než ve svých městských částech a obcích, hlavní srgument pro volbu je expertíza založená na funkci starosty. To billboard sděluje, a pokud to bylo cílem kandidátů, pak je to správně."

Předvolební billboard.

SVOBODA A SÍLA

"Snad jediný z kandidátů, který se neusmívá. Má jasné sdělení, že zatočí s neziskovkami. Použití sousloví konečné řešení (Endlosung) je nešťastné a nenechává nikoho na pochybách, odkud se tvůrci materiálu inspirovali."

Předvolební billboard.