„Peníze chybí ve zdravotnictví, ale pro imigranty je máme? Nesouhlasím s tím a budu bojovat za lepší životní úroveň pro svého syna," nechal se slyšet Ševčík.

S jeho názorem souhlasilo na Facebooku více než sto lidí, ale mnohem více uživatelů sociálních sítí dalo najevo velké pohoršení.

Někteří přímo oslovení obyvatelé městečka mluvili o snaze podniku zviditelnit se. „Je to reklama a pokus o zviditelnění. Svezli se na protiislámské vlně, které Facebook nahrává. Možná by jinak vlna hysterie nebyla taková," řekla Deníku tamní obyvatelka Monika Mažárová.

z webové diskuze
- „Takový ten pocit, když se někdo snaží vytvořit svému podniku image kvalitní kosmopolitní restaurace a pak to celé zabije kvůli tomu, že se mu udělal názor." (Miroslav Libicher)
- „Vyzývám všechny, aby se taky obrátili na ČOI jako já. Gratuluji a přeji hodně zábavy ve správním řízení." (Petr Silberstein Němec)
- „Je vidět, že jste to nikdo nepochopil, o co tady jde. Každý má právo říct svůj názor! Když jste tak chytří, tak si je vemte domů a můžete je živit a šatit!" (Kateřina Bočková)

Zdroj: www.facebook.com

Někteří diskutující přirovnávali názor restaurace k nacistické ideologii. „Vzpomněl jsem si na film Život je krásný, konkrétně na nápis „Židům a psům vstup zakázán". Každopádně jako imigrant oceňuji, že mě na takovouto zvláštnost předem upozorní," napsal Richard Šerý.

Sám Ševčík nechtěl na dotaz Deníku přiblížit, proč spojil svůj osobní názor s restaurací. „Na to nebudu odpovídat. Neměl jsem žádná očekávání, jen jsem řekl svůj názor. Tisíce uprchlíků nelegálně přestupují hranice a nikdo to neřeší. O tom byste měli psát," podotkl.

Kvůli radikálním názorům vedení restaurace zrušila plánované vystoupení znojemská písničkářka Tereza Holubová. „Zpívat v takovém podniku bych nemohla, je to pro mě nepředstavitelné. S jejich názory nesouhlasím a je mi líto, že někdo takto smýšlí," reagovala zpěvačka.

Znojemský sociolog a odborník na marketing Pavel Kovařík nedokázal odhadnout, co majitele podniku vedlo k takovému gestu. „Soukromý názor se dá přece propagovat úplně jinak. Tohle působí jako nepříliš chytrá reklama a zároveň snaha o to, aby se někdo někam zařadil," uvažoval Kovařík.

Domnívá se také, že zveřejněný nápis nepřinese restauraci nic dobrého. „Jeví se spíše jako prázdné vesnické gesto. Může svědčit také o nízké inteligenci podnikatele, pokud si myslí, že takový radikální názor pomůže propagaci podniku," dodal Kovařík.

Případem se již nyní zabývá Česká obchodní inspekce. „Jedná se o porušení zákona na ochranu spotřebitele a diskriminaci," sdělil tiskový mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Pracovníci obchodní inspekce uložili nedávno padesátitisícovou pokutu za diskriminaci spotřebitelů z důvodu národnosti, k níž došlo v provozovně Korejsko-čínské restaurace v Dobré v Moravskoslezském kraji. Při kontrole odmítl personál obsloužit inspektory s odůvodněním, že nejsou Korejci.