Velký ohlas vzbudil na sociální síti názor Martina Kotyzy z Rakvic.„Stejně jako Pražané neumí pít víno, neumí ani hrát Moravany. Jediné, co se dá pochválit, jsou letecké záběry a prostory, ve kterých se natáčelo. Jinak by bylo lepší se na to dívat v němém provedení, protože, když se Pražané snaží mluvit moravsky, dere to uši a nedá se to poslouchat. Na další díl nejsem zvědavý," rozohnil se Kotyza, jehož příspěvek se líbil více než 850 lidem.

Kritikou na adresu tvůrců seriálu, v němž vystupují například herci Tereza Kostková, Václav Postránecký nebo Tomáš Matonoha, nešetřil na Facebooku ani Bronislav Hromada z Břeclavi. „To, co předvedli strůjci tohoto seriálu, je hrůza. Pít víno u vinaře z ,hořčičáku'? Vždyť z těch mužů a žen, co se tím živí, dělají úplné hlupáky. Proč si režisér nesedl někde na pár dní do sklepa k chlapům a neposlouchal chvilku jejich mluvu? Kdyby to udělal, asi by nikdy nevyplodil takový paskvil, který nám trhá uši," rozzlobilo Hromadu.

I přes kritiku je pro tvůrce potěšitelný počet lidí, kteří si úvodní díl nenechali ujít. Bylo jich téměř dva miliony. Zařadil se mezi ně také student Dalibor Toncer. Ani jeho zpracování života na Moravě neoslovilo. „Vůbec se mi to nelíbilo. Moravané tam vypadají jako nějací primitivové. Podle mě by Pražané neměli hrát v takových seriálech," sdělil Toncer.

V záplavě negativních ohlasů se našli rovněž lidé, kterým se premiérový díl líbil. Chválou nešetřil mikulovský vinař a hoteliér Petr Marcinčák. „Myslím, že by se měl dívat každý. O některých scénách jsem slyšel dopředu, takže to pro mě nebylo nějaké překvapení. Zasmál jsem se a myslím, že seriál splnil účel a pobavil diváky. Navíc je to výborná reklama pro náš region," uvedl Marcinčák, který pokračoval: „Realita je sice trochu odlišná, ale v komediálních seriálech jde vždy o nadsázku," doplnil vinař ve svém hodnocení.

Jeho kolega Radomil Baloun z Velkých Pavlovic se na zhlédnutí seriálu teprve chystá. „V neděli jsem se dívat nemohl, až budu mít čas, podívám se. Reakce z okolí jsou zatím padesát na padesát. Jedné skupině se seriál líbí, druzí říkají, že je to degradace vinařského řemesla. Já myslím, že lidé by měli brát seriál jako nadsázku. Obávám se ale, že budou považovat seriál za skutečný odraz reality, což by mi vadilo," zamyslel se Baloun.

Dosud nejdražší seriál z produkce televize Prima má celkem šestnáct hodinových dílů. V televizi bude vždy v neděli po osmé hodině večer.

VÁCLAV PETRŮ