Žena si nejdřív myslela, že je to led. „Jenže se to nerozpouštělo. Něco podobného se mi ještě nikdy nestalo. Nechápu, jak se tam sklo mohlo dostat. Výrobce si měl dávat větší pozor. Mohl ohrozit zdraví svých zákazníků," sdělila zděšená žena, která přišla kusy skla ukázat do redakce Blanenského deníku Rovnost.

Společnost, která salát vyrábí, se k záležitosti podrobně vyjádřila. Protože ale není jasné, jak se do pokrmu kusy skla dostaly, nepřeje si z důvodu obav o své dobré jméno zveřejnit název. Redakce jej zná. „Pokud by se prokázalo, že chyba nastala na naší straně, nebudeme mít problém dát paní nějakou náhradu za vadný produkt. Jde nám o udržení dobrých vztahů s našimi zákazníky. Na druhou stranu mi ale přijde trochu divné, že se žena rozhodla případ hned medializovat a nekontaktovala nejdříve naši společnost," uvedl jednatel firmy.

Výrobce: Možná jde o konkurenční boj

Upozornil také, že společnost se sklem ve své výrobě vůbec nepracuje. Za incidentem tedy podle něj možná je zcela jiný problém. „Může jít o konkurenční boj, o snahu zlikvidovat nás. Jsou lidé, kteří jdou i přes mrtvoly a asi tak trochu tuším, odkud vítr fouká. Nejen naše společnost, ale i další potravinářské firmy se také setkávají s vydíráním. Zákazníci někdy dají do produktu kamínek či šroubek a chtějí na tom vysoudit peníze. Ale to je věc kontrolních orgánů, aby to prošetřili," míní jednatel společnosti.

Předsedkyně brněnského Sdružení obrany spotřebitelů Gerta Mazalová si ale nemyslí, že ten, kdo chce výrobce vydírat, k tomu použije salát. „Pochybuji, že dotyčná starší paní si jej koupila proto, aby se na tom mohla obohatit. Spíše se může radovat, že to sklo nespolkla. Mohla z toho mít zdravotní problémy a třeba i skončit v nemocnici," upozornila Mazalová.

O konkurenční boj ale podle ní jít může. „Občas se to stává. Firmě může chtít uškodit i někdo ze zaměstnanců. Nejen potravinářské společnosti by proto měly ve svých výrobnách zvýšit potřebná kontrolní opatření," míní Mazalová.

Poznamenala dále, že pokud lidé vadnou potravinu v prodejně reklamují, dostanou za ni okamžitě zpátky peníze. V úterý to udělala i Alena Kopecká. „Peníze mi v Penny Marketu vrátili, ale nesdělili mi, jestli dotyčnou společnost nějak prověří. Byla jsem to říct i na městském úřadě," zmínila žena.

V salátu zakoupeném v Penny marketu v Blansku našla Alena Kopecká několik velkých střepů. Státní zemědělská a potravinářská inspekce doporučuje, aby se na ni v podobných případech zákazníci hned obrátili. Inspektoři pak vadné zboží přijdou zkontrolovat. „Paní, která našla v salátu sklo, doporučujeme, aby nám podala podnět prostřednictvím elektronického formuláře nebo telefonicky. Spotřebitele důrazně varujeme, aby potraviny, ve kterých našli cizorodé látky, nejedli ani poté, co je odstraní. Ani pak totiž nelze vyloučit jejich nakažení bakteriemi. To se může stát nejen ve výrobě, ale i při přepravě nebo přímo v prodejně," upozornil mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Pavel Kopřiva.

Kontroloři se s podobnými případy občas setkávají. „Obvykle zjistíme, že došlo k zanedbání bezpečnosti při výrobě. Našli jsme například kus látky v pečivu nebo drobné plastové předměty v salátu. Ze zahraničí jsou známé případy, kdy potravinu kontaminovali zaměstnanci záměrně jako součást sabotáže," nastínil Kopřiva.

Vyjádření vedení Penny Marketu se ve středu Blanenskému deníku Rovnost zjistit nepovedlo. „Podle našich interních pravidel musí všechna prohlášení tisku schvalovat naše mateřská společnost, což v tak krátkém čase není možné," sdělila sekretářka vedení společnosti Blanka Šťastná.