Omezení v dopravě se dotknou tří set spojů denně, což je asi sedmdesát procent ze všech. „Před patnácti ledy vláda rozhodla o modernizaci nádraží. Proto jsme dosud dělali jen nutné opravy. Stav nádraží se ale zhoršil a je potřeba provést větší údržbu," pojmenoval důvody výluky oblastní ředitel Správy železniční dopravní cesty Miroslav Konečný.

Dělníci mají opravit Pražský viadukt, čtvrté nástupiště i koleje do Židenic. Celkem budou letošní práce stát 170 milionů korun.

Sto dnů výluky na hlavním brněnském vlakovém nádraží.Zdroj: DENÍK/Markéta Evjáková

Posílené tramvajové linky

Řada vlakových linek při výluce mine hlavní nádraží. Cestující se musí připravit na přestupy v Židenicích, Králově Poli a v Modřicích. „Mezi královopolským a židenickým nádražím pojedou posílené tramvajové linky na hlavní nádraží, odkud budou jezdit i autobusy na dolní nádraží. Budou v nich platit jízdenky Českých drah. Nejvíce se omezení dotknou linek, které do Brna jezdí ze severu. Otevřeli jsme také informační přepážku, kde se cestující o omezeních dozví," uvedl ředitel regionálního obchodního centra Českých drah Jiří Sysel.

Informace o omezení bude šířit také krajský koordinátor dopravy Kordis. „Připravili jsme letáky se schématy, aby cestující poznali, odkud jim jede náhradní doprava. Jde o největší výluku, jakou jsme kdy zažili," uvedl ředitel Kordisu Jiří Horský.

Jakmile ale v září práce železničářů skončí, chystá další velkou stavbu vedení magistrátu. „Navážeme výstavbou tramvajové tratě v Plotní ulici. Ta by měla usnadnit cestu na autobusové nádraží Zvonařka," nastínil plány náměstek primátora Richard Mrázek.

Další výluka zasáhne Brno už na jaře příštího roku a potrvá do konce roku 2019. Na nádraží budou dělníci opravovat zabezpečovací zařízení a viadukty.