O matematice přednáší krom brněnské Masarykovy univerzity také na zahraničních konferencích. „Jsou určené především pedagogům, vědcům, ale i doktorandům. Před kovidem jsem navštívil konferenci v Číně, ale standardně hodně přednáším v Polsku, Německu, Anglii a Itálii,“ říká matematik.

Podle docenta jsou naprosto zásadní rozdíly ve výuce matematiky u nás a v cizině. „Americké školství je v té základní úrovni naprosto katastrofální, úroveň žáků je nesrovnatelně nižší než naše. Na druhou stranu v Německu, Francii, ale i v Polsku a na Ukrajině mají mnohem náročnější výuku včetně učebnic. Rozdíly jsou i na univerzitách. Jsem rád, že Masarykova univerzita patří u nás k těm nejlepším,“ tvrdí docent.

Úroveň matematických znalostí podle Fuchse závisí na systémových požadavcích. „Polsko nás v mezinárodním srovnání výrazně předstihlo, protože tam zavedli povinnou maturitu na zásadně vyšší úrovni než jaká je u nás. Všechno tkví v práci a přístupu, jak jsou děti ochotné v hodinách pracovat a jak jsou k tomu nucené, protože většina dětí dělá jen tolik, kolik musí,“ sděluje učitel.

Provozovatelé brněnských restaurací pomalu obnovují své předzahrádky. Po dvou letech na nich není potřeba dodržovat žádná epidemická opartření, doufají proto v jejich popularitu.
Centrum Brna plní zahrádky, letos 220: Jinak nejde v létě fungovat, říká majitel

Podle Fuchse u nás maturuje velké množství lidí a úroveň maturity je trystní. „Člověk nemusí příliš dlouho přemýšlet, aby mu došlo, že když maturuje osmdesát procent populace, že tam bude zhruba třicet procent žáků podprůměrných. Dva příklady z naší maturity jsem ukázal kolegům v Číně, v Itálii a Německu a oni je zařadili do výuky žáků sedmé třídy základní školy,“ říká matematik.

V mezinárodních srovnáváních, kterých se účastní zhruba sto států, dopadla matematika lépe než čeština. „Nemůžeme se srovnávat s těmi nejlepšími jako jsou standardně žáci z Jižní Korei, Japonska či Tchaj-vanu. My se pohybujeme někde uprostřed tohoto žebříčku podobně jako naši sousedé. Na druhou stranu u maturit dopadla matematika hůře než čeština. Je to tím, že z politických důvodů je úroveň hodnocení v jazycích nastavená mnohem mírněji než v matematice,“ je přesvědčený přednášející.

Pro učitele matematiky z jižní Moravy nyní připravil společně s představiteli JCMM přednášku na téma Tři slavné matematické problémy a školská matematika. „Jsou to věci, které oživí výuku. Povyprávím jim o Velké Fermatově větě, kde zjistíme zda Pythagorova věta platí i pro třetí mocniny. Poté si upřesníme, kolik barev potřebuje tiskař, tak aby mohl vybarvit jakoukoliv politickou mapu a na závěr se dozví, že v matematice existuje více reálných čísel než přirozených,“ vyjmenovává učitel.

V pondělí oficiálně začala stavba obchvatu Čebína. Jedná se letos o největší krajskou silniční stavbu. Náklady jsou přes 430 milionů korun.
Začala zpožděná stavba obchvatu Čebína: 430 milionů za kruháč a čtyři mosty

Na Masarykově univerzitě působí jako vedoucí doktorandů a garant některých předmětů. „Učím zde odborné matematiky a budoucí středoškolské učitele Kombinatoriku, Historii matematiky a Teorii množin, což je obávaná těžká disciplína. Laik má totiž představu, že matematika je hodně o počítání, které v Teorii množin téměř není a je to velmi abstraktní na představivost,“ upřesňuje docent.

Učitel napsal stovky matematických publikací. „S kolektivem jsme vytvořili učebnici pro druhý stupeň základní školy. Je to naše jediná učebnice matematiky, která získala mezinárodní ocenění na veletrhu v německém Frankfurtu nad Mohanem, kde byla konkurence učebnic z celé Evropy,“ podotýká spoluautor.

Ve volném čase docent relaxuje u hudby. „Jako mladík jsem se živil tím, že jsem hrál na klavír. Mým koníčkem je jazz a vážná hudba. Mezi mé oblíbené hudební skladatele patří Johann Sebastian Bach,“ uzavírá Brňan.