Výstavba terminálu je však vázaná na obchvat Hodonína, aby bylo vyřešené silniční napojení. Výstavbu obchvatu stát před lety zmrazil, protože ji považoval za nehospodárnou. „S panem starostou jsme znovu oslovili Ředitelství silnic a dálnic, aby záměr přehodnotili. Je to už asi rok, musím se na to znovu poptat,“ řekl Vlček.

Ředitelství silnic a dálnic jednání s městem potvrdilo. „Domluvili jsme se s městem, že bychom mohli opětovnou studii zadat, ale potřebujeme některé kroky ze strany města,“ sdělil vedoucí úseku výstavby silnic brněnského závodu státních silničářů Tomáš Vyhlídal. Konkrétnější v pátek po telefonu být nechtěl.

Na téměř osmdesáti hektarech na okraji Hodonína plánuje společnost DOE Europe překladiště a nový přístav, z něj by se zboží dostalo po Moravě na dunajskou vodní cestu mezi holandským Rotterdamem a rumunskou Konstancií. Ilustrační foto.
Lidé si stěžují na málo informací o překladišti. Koalice: Na referendum je čas

Překladiště
∙ Plán výstavby představil soukromý investor před 3 lety.
∙ Překladiště má vyrůst na šedesáti hektarech plochy, má přinést tisíce pracovních míst.
∙ Náklady mají být v miliardách korun.
∙ Chybí obchvat města, z něhož by měly kamióny sjíždět k terminálu.

Hodonínský místostarosta Vítězslav Krabička je k výstavbě překladiště skeptický. „Poslední informace, kterou mám, je, že ministerstvo dopravy nedalo projektu zelenou, to znamená, že žádný obchvat nebude. Ani návrh na změnu územního plánu zastupitelstvo zatím neprojednávalo,“ reagoval.

Proti překladišti se dříve postavili obyvatelé. Stovky jich dokonce podepsaly petici.

Trenér Marek Jedlička přeplaval celý Baťův kanál. Za čtrnáct hodin
Trenér přeplaval celý Baťův kanál. Za čtrnáct hodin