Rekonstrukci oddalovaly velké majetkoprávní problémy. „Jeden z majitelů, který vlastnil pozemky pod silnicí a pod mostem, je nechtěl za žádnou cenu prodat Jihomoravskému kraji. Nakonec prodal jenom ty pod mostem a i pod tlakem veřejnosti nakonec souhlasil se stavbou," řekl investiční náměstek ředitele jihomoravské Správy a údržby silnic Jindřich Hochman.

Dva stávající mosty na silnici II/430 čeká demolice a stavbaři na jejich místě vybudují novou mostní konstrukci. Nový most bude mít železobetonový rám založený na pilotách.

Provoz přes most je už několik měsíců omezený. „Stále tam platí kyvadlový provoz na semafor," potvrdil ve středu ředitel krajských silničářů Roman Hanák.

Ilustrační fotografie.
Půldruhé miliardy do silnic v kraji: oprava Černovické ulice i stěna v Modřicích

Podle vedoucího odboru dopravy jihomoravského krajského úřadu Rostislava Snovického je majetkoprávní příprava a vyrovnání se s majiteli obecný problém. „Například u obchvatu Blučiny, který připravujeme už dlouho, dochází k vyvlastnění pozemků," podotkl Hochman.

Problém s majetkoprávním vypořádáním byl i před rekonstrukcí mostu přes říčku Bobravu v Tetčicích na Brněnsku. Ředitel Hanák přiznal, že o havarijním mostu věděli dlouhodobě. „Bohužel se dříve nepodařily vyřídit potřebné dokumenty a stavební povolení," komentoval loni na jaře.

Pokračující práce na VMO Žabovřeská v Brně.
VIDEO: Detailní pohled na VMO Žabovřeská v Brně, proleťte se tunelem a galerií

Most, po němž vede hlavní trasa mezi Brnem a Ivančicemi, byl dokonce loni na čas zcela uzavřený. Na mostu upadlo mostní křídlo vlivem nadměrného zatížení zejména od kamionů. Projektant navrhl vystavění gabionové zdi.

Podobné těžkosti jako v případě mostu u Rohlenky krajští silničáři podle Hochmana v současné době neřeší.