Stejný názor má předseda osadního výboru Dědic Jiří Wasserburger. „Viděl jsem to, na místo se naváží stavební odpad,“ řekl. Také on si myslí, že město nemělo až do soudního vyřešení problému do cesty zasahovat. „Celá záležitost je nešťastná, ale přece to takto nejde, nedivím se panu Krutílkovi, že to řeší soudně,“ odkázal na podaná trestní oznámení.

Podle starosty Goldemunda se ale situace nemá tak, jak Krutílek a Wasserburger tvrdí. „Je to hloupost. Na úpravu veřejné cesty navážíme recyklát,“ okomentoval Goldemund. Nepravdivá jsou podle něj i tvrzení o tom, že do cesty nesmí zasahovat ani město.

Na místě byl i redaktor Deníku Rovnost. V hromadě hlíny viděl velké množství kusů cihel. Rozdíl mezi recyklátem a stavební sutí se pokusil vysvětlit Michal Harašta ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje. „Přímá definice neexistuje. Recyklát je ale už zpracovaná stavební suť, která musí mít určité vlastnosti a parametry, jako například jemnost zrna,“ řekl k záležitosti Harašta.

Podle něho se takto zpracovaný stavební materiál dá zabudovat zpět do silnic i dalších staveb. „Stavební suť je vybouraný materiál ze stavby, který není žádným způsobem upravený a ve většině případů se odváží na skládku, pokud nebude jinak dál upravován pro další použití,“ vysvětlil.

Případ s nedovoleným bagrováním řešili i policisté. Podle mluvčí Alice Musilové ale neodhalili žádné protiprávní jednání. Krajský soud v Brně bude případ s cestou řešit na konci května.