Při pravidelném cestování se tak může aplikace vyplatit. „Jenže setkal jsem se s některými řidiči, kteří buď o aplikaci nevěděli, nebo mě jednoduše ignorovali. Prostě se divili, co po nich chci," postěžoval si třeba cestující Milan Pánek.

V regionu nicméně není počet lidí využívajících aplikaci na koupi jízdenek vysoký. „Dá se odhadnout, že na Vyškovsku Poseidon používá přibližně tisíc cestujících a zhruba sto až dvě stě cestujících si s ním pravidelně pořizuje jízdenky," zmínil zástupce ředitele jihomoravské dopravní společnosti Kordis Květoslav Havlík.

I na městskou

Pomocí aplikace se dají také zjistit aktuální odjezdy ze zastávek, jízdní řády nebo informace o výlukách. V Brně je Poseidonem také možné zakoupit jízdenky na městskou hromadnou dopravu.

Aplikaci má v celém kraji stáhnutou víc než sedm tisíc lidí, aktivně ji využívají čtyři tisíce. Je to jedno až pět promile všech cestujících. „Aplikaci totiž využívají i držitelé předplatních jízdenek, a to především ke zjištění aktuálních odjezdů ze zastávek nebo k vyhledávání spojení," vysvětlil Havlík.

Většina cestujících ovšem možnost zatím nevyužívá. Ocení ji totiž především majitelé chytrých telefonů s připojením na internet, bez kterého není možné některé funkce používat. „Mám starší telefon a aplikaci bych nevyužila. Ani nevím, že něco takového existuje," řekla třeba Pavlína Turková z Vyškova.

To, že většina cestujících ještě stále dává přednost klasickým jízdenkám, nevnímá dopravce jako problém. „Aplikace je rozšířením stávající nabídky prodeje jízdenek. Nemá se stát masovým způsobem koupě jízdenek," prohlásil Havlík.

BARBORA KRAJČÍROVIČOVÁ