To si myslí třeba Jaroslav Mareš. „Vyškovu by prospěly pevné radary, jako jsou v Prostějově, nebylo by jich třeba moc a provoz by se velmi uklidnil," podotkl v internetové diskusi na stránkách města, která je v současné době velmi živá.

Na situaci v Brněnské ulici si postěžoval také obyvatel ulice, který své jméno nezveřejnil. „Je o strach chodit po chodníku nebo jezdit na kole po cyklostezce jen pár metrů od silnice, kde projíždějí autobusy, auta a kamiony z devadesáti procent rychleji než padesát kilometrů za hodinu. Myslím, že je načase zabývat se tím problémem teď. Až se něco stane, bude pozdě," upozornil muž. Také on považuje radary za možné řešení.

Vyškovský místostarosta Karel Jurka, který přímo v Brněnské ulici bydlí, si tím ovšem tak jistý není. „Máme ve vlastnictví stacionární radar, který sloužil městským strážníkům v Dědické ulici. Radary mají bohužel jen psychologický efekt a myslím si, že trvalé umístění ten efekt snižuje, protože řidiči si prostě zvyknou," podotkl místostarosta.

Výpadovka svádí

Dodal, že radary navíc platí jenom na slušné řidiče, kteří si v drtivé většině případů dávají pozor sami od sebe. „Bohužel ti, kteří na předpisy nedbají a po městě jezdí klidně devadesátkou, si z radarů nic nedělají. Musím říct, že čas od času se takové případy objevují, netýká se to však jen Brněnské ulice, ale celého Vyškova. Brněnská je dlouhá výpadovka, takže přece jen je tam těch případů o něco víc, ale za sebe na druhou stranu můžu říct, že nějaký extrémní nárůst počtu bezohledných řidičů nevnímám," konstatoval Jurka.

Situaci ve zmiňované ulici mají podle něj dobře podchycenou policisté. „Protože tam bydlím a pravidelně projíždím autem, vím, že tam bývají velmi časté kontroly, a to až do večera. Proto je otázka, jestli by mělo umístění radaru větší efekt nebo ne. Každopádně zkusíme tuto situaci probrat v radě města s ohledem na celé město," slíbil Jurka.

Časté kontroly v Brněnské ulici připomněla i vyškovská policejní mluvčí Iva Šebková. „Od lidí, kteří v dané ulici bydlí, jsme nezaznamenali žádné stížnosti na nepřiměřenou rychlost. Ale samozřejmě tam hlídky zajišťují pravidelné silniční kontroly, jejichž součástí je i dodržování nejvyšší povolené rychlosti," řekla Šebková.

Podnět nebo žádost na umístění stacionárních radarů v ulici neevidují. „Každopádně při umisťování radarů je velmi nutné pečlivě zvážit, kam je dát, aby to mělo žádoucí efekt. Tím je zpomalení jízdy," dodala policejní mluvčí.

Starostové obcí a měst v regionu se shodují, že radary mají jen omezenou účinnost. „Máme je umístěné jak na výpadovkách z města, tak na silnici první třídy. Jenže někteří řidiči je po určité době přestávají vnímat. Při dopravních akcích se tak stále setkáváme s překračováním rychlosti," konstatoval před časem třeba velitel slavkovské městské policie Petr Smejsík. Stejné zkušenosti mají i v Hruškách. „Sice je máme, ale snížení rychlosti a zvýšení bezpečnosti bohužel nenapomáhají. Nejhorší je to s kamiony, které si přes naši obec často zkracují cestu," postěžoval si hrušecký starosta Jan Kauf.