„Zdá se mi, že přes ni projíždí čím dál častěji. A na to, že se místem pohybují děti, staří lidé nebo matky s kočárky, jedou i docela rychle. Samozřejmě, že mi to vadí. Nevím, proč bych měla na chodníku uskakovat před auty," poukázala například Vyškovanka Martina Fialová.

Že se ulicí Jana Šoupala skutečně prohánějí auta, jakoby se nechumelilo, se v poslední době často přesvědčují i členové redakce Vyškovského deníku Rovnost. Těm auta jezdí doslova pod nosem.

Jedna z redaktorek byla i svědkem situace, kdy z Husovy ulice vyjíždělo modré Subaru, jehož řidič sice před Masarykovým náměstím přibrzdil a rozhlížel se, kudy se vydat. I přes přikázaný směr jízdy vpravo se rozjel doleva na chodník do ulice Jana Šoupala. A ačkoliv jel místem plným lidí, nohu z plynu nesundal.

Chodník červeně

Dřív byly z obou stran ulice značky upozorňující na pěší zónu. Ty však se zavedením dopravy v centru zmizely. „Dřív byla osazená značkami, aby bylo jasné, že je také tento prostor určený pěším. Se zavedením dopravy v centru zmizely, protože je celkem jasně barevně znázorněné, co je cesta a co chodník. Je červený," popsal vedoucí odboru dopravy Petr Buchta.

Auta vjíždí do ulice Jana Šoupala i přes zákaz vjezdu.

Nejen barvy mají řidičům pomoci odlišit, kam smějí a kam ne. „Z Kostelní ulice i z náměstí je prostor ohraničený obrubníkem. Ten jasně odděluje cestu od chodníků. Ulice Jana Šoupala tak nikdy nebyla průjezdní a ani nebude," dodal Buchta. Výjimka neplatí ani pro dodavatele tamních podniků, ani ti na chodníku nemají co dělat. Přesto ani jejich přítomnost není výjimkou.

Lokalitu, jak upozornil velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček, ovšem hlídá kamera, takže on i jeho kolegové o autech, která jí projíždějí, moc dobře vědí. „Jde ovšem o kameru, která sleduje celé náměstí. Řidiče pak hlídka buď zachytí na náměstí, nebo sepíšeme oznámení o dopravním přestupku. To putuje na odbor dopravy, který věc řeší. Takové případy ale řešíme v řádu jednotek měsíčně," dodal Sedláček s tím, že za poslední čtyři měsíce jich mají evidovaných osm.

Že je jejich frekvence ve skutečnosti vyšší, podle něj nemají jak zjistit. „To bychom museli mít kameru na ulici umístěnou napevno. Když se totiž otočí na jinou část centra, už o případném přestupku nevíme. Zpětně tak řidiče nedohledáme. Nevidím ale problém v tom, že bychom na ulici zaměřovali kameru častěji. Pokusím se také na poradě se starostou města Karlem Goldemundem nadhodit, jestli by nebylo vhodné doplnit dopravní značku upozorňující na to, že místo skutečně průjezdné není," slíbil Sedláček.

Za tím, že řidiči vjíždí, kam nemají, však podle něj může i moderní technika. „Do ulice Jana Šoupala je z Kostelní navádí GPS. Navíc to nebývají Vyškované, ale cizí lidé, kteří to ve městě neznají," vysvětlil velitel strážníků.

Podobně jako v ulici Jana Šoupala platí režim pěší zóny i v Husově. Ta však má specifický režim. „Když nahoře nejsou zahrádky kaváren, řidičům do místa umožňujeme vjet. Není důvod je omezovat. V té době je značka informující o pěší zóně zakrytá. Jakmile přijde teplé počasí a kavárníci si před podniky otevřou zahrádky, umístíme do ulice sloupky, odkryjeme značku a místo se stane pěší zónou," doplnil Buchta.