VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Auto se snažím nezkazit, chci udržet jeho originalitu, říká fanoušek tuningu

Vyškov /REPORTÁŽ/ – Burácení motorů, kvílení pneumatik a publikum zahalené do černého kouře. Jde o jediné. Dostat ze svého auta co nejvyšší výkon. Je sobotní odpoledne a na vyškovském letišti právě soutěží desítky tunerů ve sprintech. Jubilejní třicátá Tuning motor party, sraz fanoušků vzhledově a výkonnostně upravených aut, vrcholí.

16.7.2017
SDÍLEJ:

Na dvoudenní Tuning motor party na vyškovském letošti zavítaly zhruba tři tisícovky fanoušků upravených aut.Foto: Deník / Grycová Alena

Podél dráhy postávají stovky lidí, kteří nad zrychlením některých aut obdivně pokyvují hlavou. „Podle mě jde o nejlepší disciplínu. Auta, do kterých bych to vůbec neřekl, mají obrovský výkon a s přehledem předjíždějí ta, o kterých by si člověk myslel, že naopak povedou. Nepochybně je to ale také o umění řidiče. Já bych do toho asi nešel, ta rychlost je obrovská,“ hodnotí Miroslav Pilař, který dorazil z Hustopečí.

Stejně jako on si zhruba tři tisíce návštěvníků od pátku užívají program srazu naplno. „Kromě mistrovství České republiky ve sprintech, jsme připravili třeba takzvané driftování, což je řízený přetáčivý smyk. Účastní se ho většinou bavoráky, mají totiž silnější motory, od tří litrů nahoru. V Kopřivnici v driftování pořádáme i závody, jenže ve Vyškově to nejde, je zde méně prostoru,“ vysvětluje pořadatel akce Libor Houšť.

Kdo chce, může se také se svým vylepšeným mazlíčkem přihlásit třeba do soutěže o nejnižší auto srazu nebo o nejhlučnější výfuk. „Určit ho je poměrně jednoduché. Máme měřící přístroj, který se vsadí k výfuku. Jakmile ten vydá zvuk, změří ho,“ popisuje Houšť.

Kdo zrovna nesoutěží, vystavuje své auto na parkovišti. Diváci obdivují široké výfuky, černé fólie na oknech, velká kola, body-kity, extrémní lak, spoilery, vylepšené motory. Nejeden vytahuje mobil a fotí si třeba motor, který vypadá jako místo pro uložení pár dobrých lahví whiskey.

Nedaleko od něj leští jemnou hadrou svůj Volkswagen Corrado Michal Koriťák z Olomouce. Na vyškovský sraz ho přilákala hlavně soutěž showcase. „Je celorepubliková. Musím se zúčastnit minimálně čtyř kol, abych se dostal do finále. Jejím smyslem je to, že se člověk musí nějakým způsobem zviditelnit. Hodnotí se zajímavý exteriér, interiér, motor i kola. Za to získáme body, díky kterým můžeme získat pohár. Z toho bych měl opravdu radost,“ usmívá se Koriťák.

V čem si myslí, že je jeho síla? „To se špatně hodnotí, asi by to měli posoudit spíš ostatní. Pro mě je to tuctové auto, které vidím denně. Ale pyšný jsem na interiér,“ ukazuje kombinaci světlé a tmavě hnědé kůže.

To už si dovnitř sedá Jakub Děckuláček. Z auta je nadšený. „Nikdy jsem ho neviděl naživo. Asi jen dvakrát třikrát na internetu v bazaru, a to ve velmi špatném stavu. Přijel jsem v devět hodin dopoledne a toto je první auto, které jsem si vyfotil. Je velmi vzácné a vidět ho v tak pěkném stavu je opravdu rarita,“ chválí Děckuláček z Ratiboře u Vsetína.

Jeho slova se Koriťákovi poslouchají dobře. „Říká se, že tuneři auto různými vylepšeními většinou zkazí. Já se to snažím neudělat. Chci udržovat originalitu a někde jen malinko něco přidat,“ říká muž, který souhlasí, že aut této značky už je skutečně velmi málo. „Člověk ho koupí jako rozpadlý vrak za hromadu peněz. To mnoho lidí odrazuje. Navíc pochází z limitované edice, bylo jich vyrobených devadesát tisíc, a dnes jich je v Evropě už jen asi osm tisíc,“ vysvětluje s tím, že láska k tuningu obecně není levným koníčkem.

Přesto volkswagena rozhodně v budoucnu prodat nehodlá. I proto, že ho koupil pro manželku. „Auta upravuji takřka odmala. Manželka nikdy takové neměla a tak, když jsme ho kupovali, jsem jí řekl, že je její. A já se o něj budu starat,“ podotýká Koriťák, který i při rozhovoru stále přelešťuje kapotu rodinného klenotu.

Autor: Alena Grycová

16.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Řemeslné obory jsou na dně. Mladí lidé nemají o jejich studium zájem

Ve Skalici nad Svitavou srazil vlak na přejezdu chodce. Doprava na železnici stojí.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Ve Skalici srazil vlak chodce. Doprava na železnici stojí

Epidemie třetího tisíciletí. Lidí s cukrovkou přibývá, v Brně je vyšetří zdarma

Jižní Morava /ANKETA/ – Jedna z největších epidemií třetího tisíciletí. Tak říkají cukrovce současní lékaři. Pacientů, kteří touto nemocí trpí, na jižní Moravě přibývá. Zda netrpí diabetem, si mohou lidé nyní ověřit na vybraných pracovištích v Brně. Na nemoc se zaměřuje program Zdraví národa.

Opravy rozbitého průtahu přes Ivanovice začnou na jaře. Vyjdou na třicet milionů

Ivanovice na Hané - Už nevěřím tomu, že průtah v dohledné době opraví, kroutí hlavou Jiří Bartošík. Přes Ivanovice na Hané na Vyškovsku jezdí denně. Silnice I/47, která vede přes město, je podle něj hodně zničená. „Loni se říkalo, že opravy začnou v letošním roce, ale stále se nic neděje. Jen sem tam někdo zalátá ty největší díry a jede se dál,“ kritizuje Bartošík.

Vážanská skládka: o podjatosti slavkovských úředníků rozhodne kraj

Vážany nad Litavou – Anonymy, podezření na podjatost, soud. Bývalá motokrosová dráha ve Vážanech nad Litavou proti sobě už před řadou let postavila vedení obce a spolek SVS Delta Racing Team. Ten do lokality naváží suť a místní dráhu nenazvou jinak než skládka. Tuny materiálu se sesouvají na cizí pozemky a ohrožují i blízký poldr.

Hašek je zpátky ve Sněmovně. Jako asistent poslance Běhounka

Brno - Za tisíc korun měsíčně a vstupní kartu do Poslanecké sněmovny bude bývalý jihomoravský hejtman a poslanec Michal Hašek radit současnému poslanci za sociální demokracii a hejtmanovi Vysočiny Jiřímu Běhounkovi. Stal se jeho asistentem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT