Ještě letos má tak nad některými stanovišti vyrůst pevná střecha. „Nedávno jsme měli jednání s firmou Krodos, která nádraží provozuje. Její zástupci potvrdili, že zastřešení nástupišť chtějí řešit v nejbližší možné době,“ uvedl vyškovský místostarosta Roman Celý.

Informaci potvrdil i Jaroslav Polišenský z Krodosu. „Zastřešit autobusové nádraží ve Vyškově opravdu chceme, plánujeme to v několika etapách. Jedna firma už nám zpracovává nabídku, začátek prací a doba dokončení stavby bude totiž hodně záviset na penězích,“ upozornil Polišenský.

Momentálně musí lidé z Vyškova nebo dojíždějící, kteří čekají na autobus, stát na ostrůvcích i v dešti a zimě, pokud si chtějí udržet pozici ve frontě. Pokud se totiž chtějí schovat, musejí až na kraj nádraží do hlavní budovy. Na pravidelnou linku do Brna na nádraží přitom každou hodinu čekávají desítky lidí, nemluvě o dalších nástupištích dálkové a městské hromadné dopravy.

Právě posledně jmenovaná stanoviště se však mají zastřešení dočkat už letos. „V první fázi, která by měla začít ještě v tomto roce, plánujeme umístit nové zastřešení nad ty ostrůvky, od kterých odjíždí autobusy městské hromadné dopravy,“ řekl Polišenský. Ve druhé etapě, která je naplánovaná na příští rok, čekají nové střechy také zbytek nádraží. „Ostatní ostrůvky jsou nešikovně řešené, jsou příliš úzké a tak to bude trochu složitější na provedení,“ upozornil Polišenský.

Není se kam schovat

Vyškované mají z plánovaných úprav radost. „Samozřejmě mě to těší. Nejezdím sice pravidelně, ale dcera odsud denně dojíždí do školy. A když prší nebo je zima, tak se tu není kam schovat, jedině do hlavní budovy. A když se tam tísní všichni, není to nic příjemného,“ myslí si například Vyškovanka Hana Hrazdírová.

Krodos slibuje, že situaci napraví. A dočkat by se přitom měli i vozíčkáři, pro které je momentálně nájezd na ostrůvky nemyslitelný. „Počítáme i s tím, že tam vzniknou bezbariérové nájezdy. Bohužel to bude větší problém, protože nádraží je hodně vytížené, neustále tam jezdí autobusy a tak budeme muset pracovat za provozu,“ doplnil Polišenský.

Cenu stavby si zatím netroufá odhadnout. „Na to je ještě moc brzy, nedokážu to říct ani rámcově,“ odmítl spekulovat o výsledné částce za přestavbu Polišenský.

Stavbou nového zastřešení stavební úpravy v okolí autobusového nádraží neskončí. Pokud vše půjde podle plánu, tak se totiž kompletní rekonstrukce dočká i vyškovské vlakové nádraží. České dráhy totiž plánují, že příští rok celou budovu, která je dnes ve značně zanedbaném stavu, opraví.

Teď dráhy dokončují projektovou dokumentaci. „Brzy vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele. Půjde o komplexní rekonstrukci budovy, tedy opravu střechy, fasády, všech instalací, výměny výplní dveří a oken, izolací a podobně,“ upozornila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Dělníci nádraží obsadí pravděpodobně v první polovině příštího roku, rekonstruovat budou za provozu „Dokončení předpokládáme v roce 2013,“ dodala Šubová.