Mít snadno a rychle řidičák na osobní auto. To je přání většiny mladých lidí. Jaká je nabídka autoškol z Vyškovska?

„Jejich úroveň je různá. To ovlivňuje také úspěšnost studentů u závěrečných zkoušek. Nemohu sice říci které, ale některé autoškoly na ně nepřipraví své absolventy dobře,“ uvedl vedoucí odboru dopravy vyškovské radnice Petr Buchta.

Ten také upozorňuje, že nízká cena může být někdy jen zdánlivá. „Pokud totiž zkoušený nezíská oprávnění při první zkoušce, musí ji opakovat, za což zaplatí. Něco jej také stojí dokupování dalších cvičných jízd,“ vysvětluje Buchta. Doporučuje proto zájemcům o řidičák, aby se informovali u svých známých a zjistili si také, jak vypadá výuka přímo ve škole.

Někteří majitelé autoškol se snaží nalákat žáky na vybavení. „Naší velkou předností je moderní trenažér. Není to už ten starý se skleněným kotoučem, ale nový typ, který daleko věrněji napodobuje reálné situace z běžného provozu,“ tvrdí majitel jedné vyškovské autoškoly Radoslav Brtník.

Podle něj tak studenti nemusí vyjíždět hned do ulic, ale mohou si vše v klidu vyzkoušet. „Trenažér umožňuje simulovat řadu situací. Například to, že najednou nějaké zvíře zkříží řidiči cestu,“ naznačil výhody zařízení majitel.

Jiné autoškoly se zase snaží nabídnout dobrou teoretickou přípravu. „Všichni žáci od nás dostávají zadarmo počítačový program, na kterém jsou učební texty, instruktážní video a testy,“ uvedl majitel konkurenční vyškovské autoškoly Lubomír Svoboda.

Oproti většině škol také nabízí klasické kurzy, které mají šestatřicet hodin teoretické přípravy. „Je to větší záruka, že se budoucí řidiči naučí vše potřebné pro provoz, než jsou schopny poskytnou individuální kurzy,“ vysvětlil Svoboda.

Dlouholetá zkušenost s výukou. To je zase přednost Autoškoly Punčochář. „Založil jsem první soukromou školu ve Vyškově. Mám za sebou tisíce absolventů,“ prohlásil majitel Karel Punčochář.

Nízké ceny zase nabízí v Rousínově Miroslav Klemsa. „Nemám žádné zaměstnance, proto mohu držet cenu níže. Další výhodou je také to, že pro žáky jezdím domů. Například dnes jsem byl pro jednoho v Kučerově,“ řekl provozovatel.

K nejdražším na Vyškovsku naopak patří habrovanská autoškola, kterou provozuje Milan Pěček. „Studenti u mne platí za výcvik osm tisíc devět set korun. Je to sice více než u jiných škol, ale ty jdou hodně pod cenu, přitom benzín a ceny vybavení stoupá,“ sdělil Pěček.

Osobitějším přístupem ke studentům je zase výhodou v Autoškole Jelínek, která kromě Vyškova působí také v Bučovicích. To potvrzuje také jedna jeho studenka. „Vybrala jsem si školu, protože znám učitele a je také fajn chlap. Je to zde lepší než v jiných školách. Do Brna je to pro mě daleko,“ prohlásila Lenka Hégrová.

Přitom podle některých názorů je výhodné absolvovat jízdy právě ve větších městech. „Je to individuální, ale do určité míry platí, že pokud někdo jezdí například v Brně, kde je větší provoz a jsou tam také tramvaje, je připraven lépe na náročnější situace,“ upozornil mluvčí vyškovské policie Alois Gryc.

Srovnání cen autoškol na Vyškovsku

Autoškola Brtník: 7 000 Kč

Autoškola Jelínek: 7500 Kč

Autoškola Klemsa: 6900 Kč

Autoškola Miroslav Margetiak: 7500 Kč

Autoškola MP: 8 900 Kč

Autoškola Punčochář: 7500 Kč

Autoškola Svoboda: 7500 Kč