„Chtěli jsme dát lidem čas na to, aby si čísla zjistili. Proto telefony teď zvedá účetní a o číslech přímých linek jim říká. Hned v pondělí také obešleme všechny starosty spádových obcí, aby čísla někde vyvěsili. Budou také na internetových stránkách Bučovic,“ informoval ředitel bučovické polikliniky Juraj Roháč.

O tom, že telefonistka na ústředně přijde o místo, rozhodli bučovičtí radní. „Důvodem je, abychom ušetřili jednu lidskou sílu, tím pádem peníze. Určitě nebudou mít lidé problém s tím, že se nedovolají na polikliniku. Naopak je digitalizace ústředny spíš může těšit,“ vysvětlila nedávno starostka Bučovic Šárka Šilerová.

S tím však mnozí lidé vůbec nesouhlasí. „Myslím si, že šetří na nesprávném místě, jestliže se jedná o zdraví lidí. Mně se to nelíbí, a to jdu na středisko párkrát. Ale co ostatní, kteří běhají po všelijakých doktorech stále. A jak k tomu přijdou ti z vesnic, kteří o tom nemusí mít ani tušení?“ ptala se třeba Olga Doleželová.

Také Roháč potvrzuje, že hlavně starší lidé můžou být z nového systému zmatení. Mnozí totiž neovládají internet a nová čísla se tak nemusí hned dovědět. Připustil, že se pacientům proto může stát, že se na polikliniku nedovolají. „Stačilo by však, kdyby si alespoň zjistili a zapamatovali číslo ke mně do kanceláře, abych jim pak mohl poradit,“ dodal ředitel.

Telefonistka na ústředně polikliniky lidem také poskytovala důležité informace. Například ordinační hodiny nebo je upozornila na nepřítomnost lékaře, pokud měl dovolenou. O tuto službu pacienti přijdou. Může se tak stát, že se do ordinace nedovolají a nebudou vědět proč.

Podle Roháče můžou tento problém vyřešit už jen samotní lékaři, pokud si pořídí záznamník. To například plánuje dětská lékařka Jarmila Weiglová. „Záznamník si chci koupit. Právě kvůli tomu, aby se volající pacienti dověděli, že máme třeba dovolenou, když nezvedáme telefon,“ uvedla.