Silničáři rozorali keltské naleziště. Podivil se nad tím člověk, kterému tam úřady zakázaly vybudovat motokrosovou dráhu.

Ti podle něj začali kopat půlmetrové jámy na stejném místě, kde Kalous začal víc než před rokem budovat motokrosovou dráhu. „Dělal jsem to ale načerno. Navíc tam, kde se podle archeologů nachází keltské pohřebiště. Musel jsem od záměru ustoupit a všechno uvést do původního stavu. A teď tam obrovská rypadla začala rozrývat pozemek,“ rozčiloval se Kalous.

Z rozorávání pohřebiště obviňuje společnost Skanska. Ta však dává od problému ruce pryč. „Náš podnik pouze opravuje cesty, po kterých má v Bučovicích vést objízdná trasa kvůli opravě průtahu. Na to máme všechna povolení, konalo se i územní řízení. Bez toho bychom nemohli nic dělat. Je možné, že jde o pozemek, kde dělníci rekonstruují kanalizaci,“ naznačil mluvčí společnosti Skanska Ondřej Šuch.

Redakce Vyškovského Deníku – Rovnosti zjistila, že jde o práci silničářů. Ti tam rozorali pás dlouhý asi sto metrů a široký přibližně jeden metr. Na rozdíl od Kalouse, který se tam tehdy pokoušel vybudovat motokrosovou dráhu načerno, ovšem ředitelství silnic a dálnic má povolení. Stejně jako firma, která v místě opravuje kanalizaci.

Uvedla to Blanka Mikulková z vyškovského pracoviště Ústavu archeologické památkové péče. „Právně je to ošetřené. Navíc jde o nutné práce spojené s opravou bučovického průtahu. Taky to chodíme kontrolovat, zrovna dnes se tam vypravím. Ale zatím se ještě nestalo, že by tam dělníci narazili na nějaké nálezy,“ vysvětlila Mikulková.

Šéf brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Jiří Rupp za silničáře vzkázal, že jeho instituce má na každou stavbu archeologický dohled. Tedy pokud jde o archeologické naleziště. „Až s pracemi skončíme, pozemek uvedeme do původního stavu. Kdybychom objevili nějaké nálezy, okamžitě bychom zavolali archeology. Nejsme takoví vandalové, jak se o nás povídá,“ řekl Rupp.