Objednat si zájezd přes internet a ještě u cestovní kanceláře, o které skoro nic nevíme, bývá někdy velký risk. O tom by mohla mluvit třeba desítka lidí z Vyškovska, která se chtěla dostat na dovolenou do Tuniska s pražskou agenturou Azur Reizen. Místo skvělého zážitku si však s sebou domů přivezli jen špatné vzpomínky.

„Zájezd jsme si vybrali přes internet. Potíže začaly už před odjezdem. Neposlali nám včas pokyny k cestě. Až po urgencích je vytiskli teprve den před odjezdem,“ postěžoval si například Karel Fryč z Pístovic.

Jenomže to prý nebyl jediný problém. Seznam je opravdu dlouhý. Například délka pobytu byla kratší, než za kolik cestující zaplatili. Hotel, který měl být vzdálený deset, stál ve finále sto sedmdesát kilometrů od letiště.

Největší překvapení mělo přijít na konci pobytu. „Místo toho, abychom letěli do Brna, jsme přistáli v Praze. Přitom jsme si zájezd vybrali právě kvůli blízkosti Brna od Pístovic,“ uvedl Fryč.

Rekreantům se nakonec podařilo donutit pracovníky kanceláře, aby zajistili odvoz do jihomoravské metropole. „Ale jednání s delegátkou bylo nepříjemné. Dokonce si zavolala ochranku hotelu, která vytrhla muži, který všechno filmoval, kameru. A málem přišel i o kazetu,“ řekl Fryč.

Tu ale zachránil a část jednání mají turisté zaznamenanou. Jiní klienti, kteří se účastnili stejného zájezdu, si zase stěžovali na špatné jídlo. „Když jsme na to poukazovali, delegátka s tím nic nedělala. Dokonce i řekla, co bychom chtěli za málo peněz,“ potvrdil zkušenost lidí z Vyškovska Josef Tichý z Hlinska v Čechách.

Po příjezdu Fryč volal do pobočky cestovní kanceláře. Chtěl se zeptat, jak bude podnik řešit jeho připomínky, než napíše stížnost. Ale tamní pracovnice ho prý odbyla. Na dotaz redaktorů Vyškovského Deníku, zda se bude kancelář případem dále zabývat, zaměstnankyně řekla, že si mají lidé podat stížnost písemně. Ale neuvedla, jakou mají šanci na odškodnění.

„To je věc majitele. Teď tady není, ale žádost o informace vašich redaktorů jsme mu předali. Je na něm, zda se vyjádří,“ řekla pracovnice cestovní kanceláře, která odmítla říct své jméno. Do uzávěrky novin se redakci nepodařilo získat jeho stanovisko.