Lidé musejí zajít na autobusové nádraží, kde jim pracovníci karty aktivují. Čipové karty teď už budou sloužit pouze jako jakási peněženka. Pasažéři už nemůžou pomocí nich uplatňovat slevu na jízdném.

„Cestujícím, kteří jezdí téměř každý pracovní den, doporučujeme místo toho využít výrazně výhodnější předplatní jízdenku,“ radí vedoucí brněnské firmy Kordis, která integrovaný systém provozuje, Jiří Horský.
Předplatní jízdenka se vyplatí každému, kdo cestuje linkami IDS obousměrně alespoň třikrát týdně.

„Běžný pracující jezdící do zaměstnání tak měsíčně ušetří jízdné za jeden týden a navíc získá možnost přepravovat se i o víkendech a třeba i několikrát denně,“ vysvětlila Jana Šustiaková z Kordisu. Bezkonkurenčně se vyplatí předplatní jízdenka na celý rok, i když cestující vynaloží jednorázově vysokou částku. Občasní cestující tak mohou využívat univerzální jízdenky.