Jedná se o autobusy vybavené přívěsem pro přepravu jízdních kol. V regionu jsou novinkou, dosud mohli cyklisté pro přepravu jízdních kol využít pouze vlaky. Jezdit budou v místech, na která se nedá dostat vlakem, nebo budou na vlak navazovat.

„Spoje s přívěsy pro kola budou moci cyklisté využít o víkendech od 21. dubna do 30. září a v jízdních řádech budou speciálně označené symbolem jízdního kola,“ uvedl Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která provozuje Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kra­je.

Jeden cyklobus je rozdělený na několik linek a bude jezdit přibližně každé dvě hodiny. „Cestu začne v Brně a pokračuje do Rousínova. Podle aktuální linky jede z Rousínova buď do Bučovic, nebo přes Luleč do Vyškova. Z Vyškova potom pokračuje přes Studnice do Nových sadů, kde svoji jízdu končí,“ upřesnil.

Celodenní jízdenka pro přepravu kola bude stát sedmdesát korun. Jednorázová jízdenka pak bude stejně drahá jako jízdné pro dospělého na daný úsek. Cyklisté tedy za jízdu autobusem s kolem zaplatí dvakrát víc než pasažér bez kola.

Kola bude možné nakládat a vykládat pouze na zastávkách speciálně označených v jízdním řádu. „Je to z důvodu bezpečnosti. Nebudou tak blokovat ostatní provoz. S koly mohou manipulovat z obou stran přívěsu,“ dodal Havlík.

Cyklisté v regionu novinku vítají. „ S kamarády jezdíme hlavně po lese, takže cyklobus který nás zaveze do Drahanské vrchoviny určitě využijeme,“ řekl třeba cyklista Jan Vomáčka z Vyškova.

Pavel Kudlička