„Stavbu od samého začátku navrhujeme z důvodu absence propojení pro bezpečné vedení pěší a cyklistické dopravy mezi jednotlivými obcemi a mimo frekventované silnice. Půjde o společný pěší a cyklistický provoz,“ zopakoval vyškovský místostarosta Roman Celý.

Vyškov už zažádal o dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Délka trasy v našem katastrálním území je téměř tři a půl kilometru. Její začátek povede okolo zahrad v Polní ulici k okraji hráze rybníka Kačence a k dálničnímu nadjezdu. Vzápětí pokračuje v zeleni směrem na Hlubočany,“ popsal místostarosta.

Vyškovský zimní stadion.
Drahé energie dopadnou na zimní stadion i akvapark. Vyškov vyhlíží následky

Náklady pro město dosahují na jedenáct milionů korun, ze kterých mohou peníze z fondu pokrýt až sedm a půl milionu. Přípravy loni narušilo odvolání soukromých zemědělců v katastrech Hlubočan a Kučerova. Projekt se proto v prostřední části upravuje. V případě získání dotací zahájí dělníci práce na vyškovském úseku ještě letos. O dotace radnice usiluje také v krajském programu Podpory cyklistiky a cyklistické dopravy.

Část stavby může začít už v květnu. „Dělníci na dvou úsecích položí novou obrusnou asfaltovou vrstvu. První díl prací od ulice V Brňanech po rybník Kačenec skončí před letními prázdninami, stát bude přes 2,4 milionu korun,“ dodal Celý.