Cestu překazil defekt zadního kola. „Zdravotníci s novorozencem zůstali bezmocně stát v odstavném pruhu dálnice D1 poblíž Vyškova. Okamžitě jim na pomoc vyrazila náhradní sanita jihomoravských záchranářů, ale i zdejší dopravní policisté,“ sdělil mluvčí policistů Petr Vala.

Před příjezdem policistů a záchranky u odstaveného blikajícího záchranářského vozu náhodně zastavila brněnská převozová sanitka.

Řidič kolegům ve svízelné situaci pomohl. „Policisté na místo přijeli po bleskové výměně kola, aby se společně mohli vydal na cestu do nemocnice. Houkající policejní hlídka zlínským zdravotníkům bezpečně razila cestu kolonami nejen na dálnici. I díky tomu dojeli záchranáři do cílové stanice včas,“ poukázal Vala.

Případ se stal v pondělí, policisté o něm informovali v sobotu.

Pokračovat bude vyšetřování smrti studenta brněnské Univerzity obrany, jenž zemřel při výcviku ve vojenském prostoru Vyškov. Snímek je ilustrační.
Smrt studenta Univerzity obrany při výcviku u Vyškova: příbuzní podali stížnost

Jak policejní mluvčí upozornil, včasné vytváření záchranářských uliček je důležité. Správně se mají utvářet už tehdy, když řidiči vjíždí do kolony. „Jakmile už řidiči v koloně stojí, rychle vytvořit záchranářkou uličku pro houkající sanitku jde už jen stěží. Řidičům hrozí pokuta až pět tisíc korun,“ informoval policejní mluvčí.

Zdroj: Youtube

Jak tedy správně vytvořit záchranářskou uličku?

• Záchranářskou uličku je třeba vytvářet ihned, jakmile se ocitnete v koloně.

• Pokud jedete po dvouproudové komunikaci, vozidla se rozestupují k okraji. Řidiči v levém pruhu se řadí vlevo a řidiči v pravém pruhu  se řadí vpravo.

• Na tříproudové komunikaci se řidiči v levém jízdním pruhu řadí vlevo ke svodidlům, řidiči jedoucí ve středovém a pravém pruhu se řadí vpravo ke krajnici.