„Často ulicí projíždím. Na jejím začátku stála dopravní značka s vyhrazenými sedmi místy pro parkování. Po cestě však nejde projet. Směrem nahoru se zužuje. Kousek tak člověk projede a pak už může leda kličkovat. Navíc nemá ani jak odbočit, protože je místo zablokované souvislou řadou aut," postěžoval si při středečních Hovorech s radnicí jeden z obyvatel sídliště kpt. Otakara Jaroše.

S jeho tvrzením částečně souhlasil vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta. Jenže zmínil i druhý úhel pohledu. „V místě jsou prakticky všechny domy bez garáží, bez vjezdů, a lidé tak nemají kde stát. Takže jsme s policí řešili, co s tím. Domluvili jsme se, že řidiče stojící v ulici nad limit sedmi aut pokutovat nebude. Důvod je prostý, nemáme kam jinam auta umístit," zmínil Buchta.

Jakmile by policisté začali nadbytečná auta kontrolovat, mělo by to podle něj za následek pouze to, že řidiči začnou parkovat v jiných, bočních uličkách, v křižovatkách a na chodnících. „Měli jsme proto dvě možnosti. Buď začít udělovat pokuty a nechat v místě stát skutečně jen sedm aut. Druhou možností bylo odstranění značky," uvedl Buchta.

S tím však motorista nesouhlasil. „Zajímalo by mě, jestli zůstanou volné dva jízdní pruhy. V souladu s předpisy," tázal se. Podle Buchty však město na předepsané šířce dvou jízdních pruhů netrvá ani na jiných místech. „Kdyby tomu bylo jinak, museli bychom z Vyškova vyhnat polovinu aut. Na nebezpečných místech samozřejmě parkovat nemůžou, ale na rovných cestách v tom nevidím problém," dodal vedoucí.