Nejvýraznější změnou je zrušení dvou vlakových spojů, které přes Vyškov jedou z Brna a pak zpět do Brna. „Přes všední dny zrušíme rychlík na trati z Brna do Ostravy, který vyjíždí v 8:02 z Brna a z Vyškova se vrací zpět v 13:18. Ministerstvo dopravy si od nás tento spoj znovu neobjednalo,“ popsal první změnu dopravní specialista společnosti Kordis Jiří Horský. Nově nepojede také spěšný vlak v 6:02 z Brna, který se z Vyškova zpět vrací ve 14:33. Ovšem to se týká jen nedělního provozu.

Jízdní řády autobusů se naopak skoro vůbec nezmění. „Jen od ledna začne fungovat nový terminál v Rousínově, ale tím se pouze posune zastávka,“ dodal Horský.

Na nové spoje si téměř nebudou muset zvykat ani cestující, kteří jezdí městskými autobusy po Vyškově. „Žádné velké změny neplánujeme. Jízdní řády zůstanou z devětadevadesáti procent stejné,“ prohlásil Igor Čeki ze společnosti Vydos, která autobusovou dopravu ve městě zajišťuje.

Společnost nic nemění i proto, že s městskou dopravou je většina lidí ve Vyškově spokojena. Menší výhradu má Rostislav Svoboda, který bydlí v Květné ulici. „Hodně lidí by uvítalo, kdyby současné tři autobusové linky nekroužily kolem města, ale jezdily přímo. Například když nastoupím na zastávce Moravská a potřebuji se dostat do určitého místa, musím často objet celý Vyškov,“ řekl Svoboda.

Dopravní společnost Vydos změnu tras linek ve Vyškově neplánuje. „Vedení autobusových linek vyplývá z dopravního generelu města, který mapuje dopravní potřeby lidí. Je to také otázka na vyškovskou radnici, která si naše služby objednává,“ vysvětlil Čeki.

Radnice s dopravní firmou souhlasí. „Změnu vedení linek jsme letos zvažovali, nakonec jsme ale zůstali u původních tras,“ sdělila mluvčí vyškovské radnice Dana Bednářová. Podle ní občané i firmy dávají k jízdním řádům připomínky často. „Ale často se stává, že co jednomu vyhovuje, druhému dělá problémy. Přetrasování si také žádá hodně peněz, pro což teď ekonomicky není ideální doba,“ dodala Bednářová.