Rozčilený je třeba Milan Peterka. „Ať se podívám do jakéhokoliv jiného města, je tam na výběr. Navíc v posledních měsících ceny pohonných hmot výrazně klesly. Vyškov reagoval minimálně, ceny jsou stále na všech stanicích vyšší než jinde. Že budou stoupat, mě nechává chladným. V nejbližších týdnech jinde natankuji stále levněji než v poslední době ve Vyškově," podotkl Peterka.

Marži nenavyšuje

Víc než ostatní pumpy ve městě na pokles reagovala pouze malá vyškovská stanice Donak, která má nejnižší cenu ve Vyškově. Za litr nafty řidiči zaplatí 25 korun čtyřicet haléřů. „Na pokles cen se dá reagovat poměrně rychle. Nenavyšujeme si marži, když koupíme levnější naftu, jdeme zkrátka s cenou dolů. Ta se stanovuje podle nákladovosti stanice a toho, kdo odkud naftu odebírá," vysvětlil majitel Radek Hrazdíra.Pro zvětšení klikněte.

Nyní je ovšem éra zlevňování u konce. „Od úterý se cena zvýšila o korunu. Já jsem zatím nereagoval. Mám zásoby levnějšího paliva," dodal.

Jeden z vlastníků nové čerpací stanice CarOil v Olomoucké ulici ve Vyškově Michal Daneš dodal, že kromě marže záleží i na ceně, kterou má konkurence. A přestože někteří Vyškované doufali, že nová stanice přinese i lepší ceny, v úterý je měla stejné jako ostatní pumpy. „Nyní je cena nastavená tak, abychom vydělali na splátku úvěrů, které máme," okomentoval.

Situace se nelíbí ani řidiči Jiřímu Zavadilovi, který ji nicméně řeší po svém. Ve Vyškově tankuje, jen když je to nezbytné. „Jejich provozovatelé jsou podle mě na cenách domluvení," myslí si Zavadil, podle nějž by měly situaci začít řešit úřady.

Důvody nemají

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže každoročně dostává několik podnětů z Vyškovska na možné zakázané dohody mezi pumpaři. „Doposud jsme ale neshledali důvody pro zahájení správního řízení," sdělil předseda úřadu Petr Rafaj.

Navíc podotkl, že nájemci čerpacích stanic je pouze provozují. „Neprodávají pohonné látky svým jménem a na svůj účet, o ceně rozhoduje vlastník dané sítě. Nájemce bývá jen zavázaný monitorovat ceny okolní konkurence a hlásit je vlastníkovi, který rozhoduje o cenových pohybech v konkrétních lokalitách," popsal Rafaj s tím, že i tak region monitorují.

Vyšší ceny pak podle něj umožňují pumpařům stanovovat sami zákazníci, kteří k nim jezdí tankovat, i když je to cenově nevýhodné. „Podobná situace panuje v některých úsecích dálnic, přičemž lidé mají možnost zajet si k levnější stanici ve vzdálenosti do deseti minut," uzavřel Rafaj.