Kritika kvůli špatné práci padla na hlavu úředníků z vyškovského stavebního úřadu. Miroslav Krejčí z tamní Brněnské ulice je obvinil z toho, že nedodrželi městskou vyhlášku.

Důvodem tohoto nařčení je garáž pro nákladní auta. Tu si na základě povolení pracovníků radnice postavil jeho soused v obytné části.

„Vyškovský stavební úřad povolil stavbu garáže v Brněnské ulici v rozporu s územním plánem a hlavně s vyhláškou města z roku 1997. Ta říká, že na plochách pro bydlení je nepřípustné, aby někdo stavěl zařízení dopravních služeb,“ prohlásil Krejčí.

Proto požádal vyškovské zastupitele, aby na svém zasedání rozhodli, jestli garáž může stát v obytné zóně a zda mají zaměstnanci radnice právo nerespektovat závazné předpisy města.

Podle tajemníka vyškovského městského úřadu Ivo Klenka vzalo zastupitelstvo celou věc na vědomí s tím, že o případu nemůže rozhodovat.

„Stavební úřad v této věci jedná jako správní orgán, a zastupitelstvu proto nepřísluší do sporu zasahovat,“ vysvětlil Klenk.

Navíc dodal, že do sporu nemůže zasahovat. „Jsem sice nadřízený pracovníků stavebního úřadu, ale mám pravomoc v pracovně-právních otázkách a nikoli například v tom, abych posuzoval, jestli je možné stavět v Brněnské ulici garáž,“ prohlásil Klenk.

Vedoucí vyškovského stavebního úřadu Miloslav Kramář si myslí, že zákon, který problematiku upravuje, není jednoznačný. „Vykládám si to tak, že nezakazuje stavbu v obytných zónách, ale doporučuje, kde se mají garáže pro nákladní auta stavět. Zákon neříká přímo, že musí stát v průmyslových zónách,“ prohlásil Kramář.

Připouští, že je možné i jiné vysvětlení zákona. Ale je přesvědčený, že jeho výklad není v rozporu se zákonem. Podle něj při stavebním řízení všichni účastníci, včetně pana Krejčího, se stavbou vyslovili souhlas a nebyl tedy důvod žádost zamítnout.

„V současné době je už stavební povolení na garáž z důvodu prošlé lhůty ze zákona nepřezkoumatelné. Ale o správnosti našeho postupu není pochyb. Potvrdil ji totiž krajský úřad,“ vysvětlil Kramář.