DISKUTUJTE DOLE POD ČLÁNKEM

Kvůli rekonstrukci kanalizace je ve Vyškově uzavírka pomalu na každém rohu a do toho přijde další komplikace. Cestáři začnou opravovat vyškovský průtah. Práce na jeho obnově budou trvat několik měsíců.

Dělníci dají do pořádku povrch vozovky v Brněnské ulici až po odbočku na Žižkovu ulici. Vybraná firma rekonstrukci ukončí u okružní křižovatky.
Protože ve vozovce prakticky nejsou výtluky, nejednomu řidiči zůstává stát rozum nad tím, proč rekonstrukce nemůže ještě nějaký ten rok počkat.

„Průtah Vyškovem se mi zdá zcela v pořádku. Po této silnici jezdím téměř denně. Myslím, že by stačilo, kdyby silničáři pouze obnovili vodorovné dopravní značení. Ve Vyškově vím o celé řadě silnic, které by potřebovaly opravu víc,“ je přesvědčený například Vyškovan Petr Tvrdík.

Podle odborníků je ale silnice na hranici životnosti. „Je sice pravda, že na této silnici nejsou výtluky, ale na jejím povrchu jsou vyježděné koleje, komunikace je nerovná a také jsou v ní praskliny. Brněnskou ulici jsme chtěli opravovat už několikrát, ale vždy jsme to odložili. Povrch jsme několikrát frézovali, ale to už nestačí,“ upozornil vedoucí vyškovské oblasti jihomoravské krajské správy a údržby silnic Zdeněk Gardelka.

Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje se nyní chystá vypsat výběrové řízení na firmu, která práce provede. „Po celé zmíněné délce povrchu zhotovitel potáhne nový asfaltobeton. Také necháme provést nové vodorovné značení, které bude z plastu. Stříkaný plast má totiž velkou trvanlivost. Celá tato akce nás bude stát víc než třicet milionů korun. Konečnou sumu se dozvíme, až bude vybrán zhotovitel,“ informoval Gardelka.

Dodal, že obnova zmíněné tepny měla navazovat na rekonstrukci podchodu poblíž kostela Nanebevzetí Panny Marie ve Vyškově. „Protože práce na podchodu skončí až koncem listopadu a my se chceme pokusit dodělat nový povrch ještě do konce tohoto roku, obnova silnice začne už v polovině roku. Řidiči se však úplné uzavírky nemusí obávat, protože rekonstrukci vybraná firma provede za plného provozu,“ přislíbil Gardelka.

Protože se jedná o čtyřproudou silnici, motoristé budou jezdit nejdříve po pravé straně vozovky a pak po levé.

Své plány s průtahem má i radnice. Aby mohla ve Vyškově nechat zapojit tak zvané inteligentní semafory, musí do komunikace vložit chráničky na kabely.

„Až bude odfrézovaný povrch, tak před křižovatku necháme dát také snímače, které po zapojení do provozu spočítají přijíždějící auta. Podle toho, kde bude největší provoz, pustí na semaforu zelenou,“ uvedl vyškovský místostarosta Roman Celý. Řidiči se tak už nebudou muset potýkat s dlouhými frontami na semaforech.