„Je starý, předpokládám, že má minimálně sto let. Troufám si říct, že na to množství aut, které přes něj v současnosti projíždí, není stavěný. Jezdí po něm i hodně kamionů a nákladních aut, která přepravují třeba štěrk nebo klády. Navíc jsme v místě často sužovaní povodněmi z potoka. Vzhledem k tomu, že i ty ho narušují, bych byl pro prověření jeho nosnosti a odolnosti," upozornil jeden z obyvatel Nosálovic František Grmela.

Lidé prý k obavám nemají důvod. Jihomoravský kraj zajišťuje revize podle stavebního stavu mostu jednou za čtyři až šest let. V roce 2011 zjistil, že most má normální zatížitelnost devětadvacet tun. „Informace bývá napsaná na dopravních značkách nosnosti stavby. Jde o maximální hmotnost jednoho auta při normálním zatížení. Výhradní zatížitelnost má čtyřiapadesát tun, jde o největší okamžitou váhu auta, které smí být na mostě jako jediné. Informace bývá značená na dodatkových tabulkách. Lidé tak rozhodně nemusejí mít strach," ujistil mostmistr ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeněk Daněk. Výjimečná zatížitelnost mostu je pak 196 tun a jde o maximální možnou hmotnost při výjimečné zátěži.

Rekonstrukce proto podle jeho slov není na pořadu dne. „Musely by se objevit například trhliny v nosné konstrukci. Most zátěžovým zkouškám vyhovuje. Samozřejmě se ale dopravou opotřebovává, a proto na stavbách každoročně děláme vizuální kontroly stavů. Přitom průběžně opravujeme nátěry, dopravní značky i drobné trhliny. Zbylé práce pak zajišťujeme na pokyny kraje," vyjmenoval Daněk.

Obyvatele však trápí i další dopady stále většího průjezdu těžkých kamionů. „Nosálovská ulice má poměrně novou cestu. Už nyní jsou v ní vyježděné a rozpraskané koleje na krajnici. Vypadá to, že za chvíli zase doslouží," upozornil Grmela.

S takovým scénářem souhlasí i šofér Roman Zouhar, který místem často projíždí. „Je pravdou, že koleje vyjeté jsou. To, že je silnice nová, jsem nevěděl, o to je to horší. Co si o tom myslet, ekonomické to určitě není, ale její stav by nápravu vyžadoval," myslí si Zouhar.

Před domem Vyškovanky Ludmily Zetíkové už opravená silnice dokonce stihla prasknout. „Navíc se nám už dělají i praskliny na domě," upozornila Zetíková.

Aby toho nebylo málo, město opravuje v místě také chodník. „A my tak musíme chodit po silnici. Mezi tolika auty to není příjemné. Vím, že někteří obyvatelé už několikrát žádali o zjednosměrnění nebo o zákaz vjezdu kamionů, nic se ale nezměnilo. Byla bych moc ráda, kdyby se s tím už pohnulo," přála si Zetíková.

Doprava ale podle starosty města Karla Goldemunda není jen problémem Nosálovic. „Lidé si myslí, že jsme schopní ji regulovat, ale je potřeba si uvědomit, že jakmile zajistíme regulaci v jedné ulici, dvakrát taková se objeví v jiné. Nikdo nepředpokládal, že v posledních letech naroste doprava takovým tempem, jakým se tomu děje. Prakticky nemáme možnosti, jak to změnit," zdůraznil starosta Goldemund.

Podle něj by mohla nastat ještě horší varianta. „To, že místem projíždí i těžká doprava, je dané tím, že jezdí nákladní auta z lesa od Ruprechtova nebo Rychtářova. Krátí si cestu na dálnici. Na druhou stranu, kdyby jezdila přes město, přinese to další komplikace. Například na semaforech. Už před lety jsme s obyvateli lokality jednali. Chtěli, aby byla v ulici jednosměrka. Proti tomu ale tenkrát důrazně vystoupila policie," odůvodnil starosta.

Podle mluvčí vyškovských policistů Alice Musilové zatím žádné nové podněty od obyvatel její kolegové neregistrují.