Jak Balák podotýká, nejde o žádné bublání. „Je to pořádný rachot. Jedou naplno. Řidiči je pouští asi půl hodiny před odjezdem. Ten mají nejčastěji okolo třetí a čtvrté ráno," popsal muž.

Podobně situaci vnímá vyškovský zastupitel Petr Nováček. Podle jeho slov se chladicí boxy v létě zapínají i samovolně, jakmile teplota v nich stoupne nad určitou hodnotu. „Navíc každý z řidičů startuje jindy, takže lidi hluk ruší ve velmi nepravidelných intervalech a dlouhou dobu. A to nepočítám dým a zplodiny, které dýchají," poukázal Nováček.

Balák už zkoušel volat policii. Ta však příliš mnoho možností, jak kamiony vykázat, nemá. Zónová cedule, která zakazuje stání nákladních aut v určitém čase a jíž jsou označené všechny příjezdové cesty do Vyškova, totiž stojí až za parkovištěm. „Policie s tím prý nic nenadělá, když značka stojí až dál. Volal jsem tedy i jednomu z dopravců. Uznal, že by tam kamion s mrazákem neměl stát. A zavolal řidiči. Ten už se však kvůli bezpečnostní přestávce nemohl přesunout," řekl Balák.

Nováček proto navrhl vedení města, zda by bylo možné zónovou značku posunout před parkoviště. Jak totiž upozornil, teď můžou kamiony v místě stát legálně. „Pokud tam bude zákazová značka, vznikne i nějaká vymahatelnost práva. A lidé můžou zavolat státní nebo městskou policii," poznamenal Nováček.

Zastáncem přesunu značky je i Balák. Ten připomněl, že třeba ve směru od Brna je na začátku města zóna vyznačená v úrovni čerpací stanice. „Přitom lidé bydlí až dál. U sídliště Hybešova, kde jsou domy přímo nad parkovištěm, jsou značky až u hotelu," zmínil muž.

Jak ale podotkl starosta města Karel Goldemund, jde o problém celého Vyškova. „Zkrátka jsme město, které je u dálnice. Podobné problémy řešíme často, bohužel neúspěšně. Nepomáhají ani pokuty. Zákony republiky jsou postavené tak, že vymahatelnost je nulová. Když státní i městská policie na kamion zaklepe, není povinností řidiče dveře otevřít," sdělil Goldemund.

Podle něj neexistuje způsob, jak se do kamionu dostat. „Když už náhodou řidič otevře, z osmdesáti procent jde o cizince. Tak si převezme složenku, policisty pošle pryč, papír zmuchlá, odhodí a tím to končí. A jediné, co z toho máme my, jsou starosti navíc," popsal starosta. Nebrání se však tomu značku přesunout. V její úspěch však vzhledem k výše uvedenému nevěří. „Zaděláme si tím na další problémy. Místo je jedním z mála, kde můžou kamiony odstavit. A ony se nám přemístí do jiné ulice. Pokud jsou zákony takové, jaké jsou, situace nemá řešení," je skeptický Goldemund.

V podstatě denně se s těmito případy setkává velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček. Ani on není moc optimistický. „Od začátku roku jsme řešili asi šedesát přestupků. Řidič si je vědomý zóny s dopravním omezením. Ale absolutně nic si z toho nedělá," potvrdil Sedláček Goldemundova slova.