Oba kandidáti zůstali v závěrečné kampani v Praze a akce na jejich podporu v regionech organizují členové jejich mateřských stran i dobrovolníci. „Máme od pondělí stánek na Masarykově ulici a po městě chodí mladí lidé s transparenty Studenti volí Miloše Zemana. Ve čtvrtek stánek přesuneme do Kyjova, kde je jedna z posledních předvolebních akcí s folklórní hudbou a občerstvením," popsal předseda jihomoravské buňky SPO Zemanovci Marian Keremidský.

Tradiční jihomoravská témata, jako zemědělství, vinařství nebo stavby silnic R43 a R52 v prezidentské kampani ustoupila do pozadí. „Lidé na stáncích většinou kritizovali účast protikandidáta ve vládě a starší lidé zase diskutovali o výši daně z přidané hodnoty," podotkl Keremidský.

To potvrzuje i jihomoravský manažer TOP 09 Petr Štědronský. „Lidé se chtějí bavit o aktuálních věcech, například o Benešových dekretech nebo výrocích Václava Klause mladšího na adresu Karla Schwarzenberga," řekl Štědronský, který v těchto dnech zažívá zájem voličů z první ruky. Vydává totiž v oblastní kanceláři plakáty, letáky a odznaky podporující kandidáta TOP 09.

Právě odznaky už jsou vzácným zbožím. „Dovezli nám jich dvanáct tisíc a včera nám zbyly už jen poslední dva tisíce, které také rychle zmizí. Dosud jsem tak ohromný zájem lidí nezažil. Neustále k nám chodí pro materiály. Věší si plakáty na domy i do výloh obchodů. Jezdí k nám také lidé ze vzdálenějších okresů, kteří si přečetli, že na venkově má převahu Zeman a chtějí to zvrátit," vylíčil manažer.

Jak kampaň vrcholí, stoupá i nadšení a ochota příznivců Zemana a Schwarzenberga. Ve středu se na České ulici sešla skupina mladých lidí, která na podporu Schwarzenberga zpívala a hrála na kytary. „Jde nám zejména o to lidi zaujmout. Během hraní a zpívání jsme lidem rozdávali propagační letáky a nálepky," uvedla organizátorka akce Denisa Sedláčková.

Studentka Eva Fialová zase oblékla triko na podporu Miloše Zemana. „Mám teď ve zkouškovém čas, tak jsem se chtěla zapojit. Chci ukázat, že Zemana nevolí jen důchodci," poznamenala dívka.

Podle politologa Michala Pinka je sice angažovanost lidí ve volbách, ale rekordní účast v druhém kole nečeká. „Účast může být tak okolo padesáti procent. Dá se čekat i větší podíl neplatných hlasů od voličů, kteří se mezi těmito dvěma kandidáty nemohou rozhodnout," podotkl politolog.

I Pink potvrdil, že v kampaních obou kandidátů dostala prostor spíše celostátní témata. „Jsou centrálně řízené z Prahy. Místo toho, aby se pokoušeli oslovit statisíce voličů Jiřího Diensbiera a Jana Fišera v jednotlivých obcích, tak raději vytahují strašáky jako jsou Benešovy dekrety," doplnil.