Zprovoznění hřiště ocenil také krajský koordinátor BESIP Pavel Čížek. „Děti mají možnost, aby se v bezpečném prostředí seznámily s dopravními značkami a naučily se pohyb v dopravě mimo silniční provoz. Podle umístění, velikosti či zázemí je také možné další využití pro mnoho aktivit,“ doplnil Čížek.

Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Klikněte a podívejte se, kde všude jsme už byli a co zajímavého jsme tam zjistili.Zdroj: DeníkBESIP v Jihomoravském kraji podporuje systematickou výuku dětí, převážně žáků čtvrtých ročníků. Desetihodinový blok výuky se skládá z pěti hodin teorie a z dalších pěti hodin praxe. Nejčastěji zahrnuje dvě návštěvy dopravního hřiště, kde mají účastníci podle Čížka možnost na získání průkazu cyklisty.

Starosta Kobeřic Roman Hanák.
Chceme zůstat malou, ale krásnou obcí, říká starosta Kobeřic Hanák

„Ostatní ročníky a věkové skupiny jsou pak v gesci většinou obcí a měst. Z pohledu využití informace k provozu pak poskytnou sami. Lokálních hřišť jako je v Kobeřicích je v našem kraji hned několik a nová stále vznikají. Na některých takových hřištích pak pokračuje i postupová Dopravní soutěž mladých cyklistů,“ dodal Pavel Čížek.

Na Vyškovsku je v provozu velké dopravní hřiště i přímo ve Vyškově. Provoz tam zajišťuje Maják - středisko volného času už od roku 2009. V tamním areálu je k dispozici učebna a hřiště s dopravními značkami, světelnými signály a překážkami. Hlavní náplní je výuka dopravní výchovy žáků čtvrtých tříd základních škol a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.