„Kolony se sice zkrátily, ale s přibývajícím počtem aut na silnicích se rok od roku začínají zas prodlužovat," je přesvědčený řidič Mojmír Novák.

Kolony aut nejvíc trápí lidi, kteří žijí v bezprostřední blízkosti hlavního tahu. „Situace bývá katastrofální především v pátek, kdy se vrací dělníci na víkend na Slovensko. Z Brna jezdí směrem na Uherské Hradiště ohromná spousta aut a Bučovice bývají totálně zasekané i v ostatních pracovních dnech. Přijde mi, že je situace spíš horší, než před semafory. Navíc jsou jen asi sto padesát metrů od sebe, a to je úplná tragédie," postěžoval si Martin Petráš z Bučovic.

Problém se podle něj týká už i ulic souběžných se silnicí první třídy. „Kolona aut v pátek sahá až k jatkám na samém začátku Bučovic směrem od Brna a řidiči mají problém se vůbec dostat z bočních ulic. Lidé, co to tady už znají, objíždí kolonu po ulicích, které vedou souběžně s hlavní cestou, přímo mezi rodinnými domy. Jezdí rychle, aby si nahnali co největší kus kolony, a jen čekám, kdy se stane nějaké neštěstí," popsal situaci v ulicích města Petráš.

Jiný pohled na situaci má ale bývalý vedoucí bučovického odboru dopravy Zdeněk Kolaja. „Když jsme semafory instalovali, docílili jsme toho, že lidé nechodí přes přechody jeden za druhým, ale hromadně a kolony aut se tak zkrátily na polovinu. Dřív semafory nebyly žádné a navíc byly v centru Bučovic čtyři přechody přes hlavní cestu, které jsme zredukovali pouze na dva," připomněl Kolaja.

Instalaci semaforů proto obhajuje. „Kvůli chodcům, kteří volně přecházeli přes přechod mezi kostelem a náměstím Svobody, tak pravidelně vznikala kolona aut. Sahala až ke křižovatce k Marefám před Bučovicemi," zavzpomínal Kolaja.

Zlepšení dopravní situace pozorují také na bučovické radnici. „Osobně si myslím, že inteligentní semafory jsou výborná věc, která přispěla k lepší průjezdnosti města. Navíc ubylo dopravních nehod, které se dřív stávaly. Ohrožení byli hlavně chodci. V případě, že bychom vypozorovali nějaké nedostatky, jsme připravení je operativně řešit, například upravením intervalů mezi jednotlivými barvami," zdůraznil vedoucí bučovického odboru rozvoje a výstavby Roman Seitl.

Popojíždějící kolona aut se také podepisuje na kvalitě ovzduší. „U takhle zatížené silnice dosahují vysokých hodnot především oxidy dusíku a prašnost. Spolu se vzdáleností od silnice však tyto hodnoty rychle klesají a například o padesát metrů dál už může být vzduch zcela jiný," připomněl vedoucí oddělení ochrany ovzduší Českého hydrometeorolo­gického ústavu v Brně Robert Skeřil.

Popojíždějící kolona aut se značně podepisuje na kvalitě ovzduší. „U takto zatížené silnice dosahují vysokých hodnot především oxidy dusíku a prašnost. Spolu se vzdáleností od silnice však tyto hodnoty rychle klesají a například o padesát metrů dál, už může být vzduch zcela jiný," popsal vedoucí oddělení ochrany ovzduší Českého hydrometeorolo­gického ústavu v Brně Robert Skeřil. Za prašnost podle něj může opotřebovávání brzdových destiček, pneumatik a samotný pohyb aut.