Mezi nimi je například i Michaela Langerová. „Mám malého syna, takže chodit s ním po rozkopaných chodnících je za trest a po silnici se bojím. Navíc hluk ze stavby nás ruší, když ho dávám spát. Samozřejmě ale jsem ráda, že město chodníky opraví, s průvodními jevy se prostě musíme smířit," podotkla Langerová.

Každý den bojuje s výkopem před domem i další z obyvatelek ulice. „Je to hrozné. Už tři roky nám s ulicí pořád něco dělají, člověk si tak říká, jestli to vůbec někdy skončí. Teď je na obou stranách ulice místo chodníků hlína, a aby se člověk dostal na tu část, kde je ještě dlažba, musí přes silnici. Tam já se bojím, ale jinak vidím dost často lidi, jak silnici normálně používají místo chodníku," upozornila žena, která Křečkovská ulice ve Vyškově dostane do zimy nové chodníky. Předtím však lidé musejí mít trpělivost a vydržet rozkopanou ulici. Pracují v ní totiž kromě firmy najaté městem ještě další tři společnosti.si nepřála uvést jméno. Redakce ho však zná.

Mluvčí vyškovské radnice Dana Ryšánková upozornila, že přístup ke každému domu je zajištěný v mezích zákona. V ulici navíc pracují nejen dělníci firmy najaté městem. „Vzhledem k tomu, že tři další firmy projevily zájem před konečnou úpravou chodníků položit do země sítě, uzavřelo s nimi město vzájemnou dohodu o koordinaci těchto stavebních prací," připomněla mluvčí.

Rekonstrukci chodníků má na starost firma Eurovia, která zvítězila ve výběrovém řízení. „Jejím úkolem bylo postupně odstranit konstrukci stávajících chodníků a vyrovnat pláň tak, aby byla pro chodce schůdná," popsal práce Radomír Daněk z investičního odboru města.

Dělníci zároveň zabezpečili výstražnou páskou příslušné koridory pro průchod staveništěm. „A to včetně bezpečného vstupu do přilehlých domů," podotkl Daněk.

Stavební práce podle něj začaly nejdřív na levé straně směrem od města. „4. října jsme tento úsek předali firmě, která překládá nadzemní vedení nízkého napětí do země. Po uložení kabelů a jejich zasypání předají dělníci práci zpět firmě Eurovia, která hned naváže stavbou nových chodníků. Tím vzájemná koordinace postupu prací končí," vysvětlil Daněk.

Připomněl, že mnoho Vyškovanů si myslí, že město je investorem i přeložek a pokládky inženýrských sítí. „Každá z firem má za povinnost podle momentální situace na staveništi zajistit bezpečnostní opatření a umožnit průchod pěších a průjezd aut. Město v tomto případě plně Křečkovská ulice ve Vyškově dostane do zimy nové chodníky. Předtím však lidé musejí mít trpělivost a vydržet rozkopanou ulici. Pracují v ní totiž kromě firmy najaté městem ještě další tři společnosti.zajistilo všechny nezbytné náležitosti, které se týkají jeho stavby. Koridory byly vyznačené páskou, povrch byl upravený tak, aby byl schůdný, přechodné značení firma plně dodržuje. Později nechalo město doplnit přechodné značení o značku upozorňující na chodce na silnici," upřesnil Daněk.

Připomněl, že město, zastoupené investičním odborem, není oprávněné cokoli nařizovat a pod hrozbou sankcí vyžadovat po jiných zhotovitelích ostatních stavebních prací. „Na to mají právo jiné organizace a instituce. Vzniklá situace nám samozřejmě není nijak lhostejná a upozornili jsme na ni už několikrát dotčené firmy. Také investory ostatních staveb vyzveme, aby zajistili odpovídající bezpečnost po dobu trvání všech prací," doplnil Daněk. Křečkovská ulice ve Vyškově se letos po několikaletých odkladech dočkala kompletní rekonstrukce silnice. Ta skončila v polovině června, přes léto stavební ruch v ulici utichl a vrátil se na podzim. Po celé délce je totiž ještě potřeba spravit chodníky.

Křečkovská ulice ve Vyškově dostane do zimy nové chodníky. Předtím však lidé musejí mít trpělivost a vydržet rozkopanou ulici. Pracují v ní totiž kromě firmy najaté městem ještě další tři společnosti.