Na určení přesnějšího termínu je zatím brzy. „Ukončili jsme výběrové řízení, vybrané firmě jsme předali projektovou dokumentaci, další postup už je na ní. Musí si teď vyřídit dopravní povolení a omezení, která to přinese,“ uvedl vedoucí vyškovského úseku jihomoravské Správy a údržby silnic Jan Olejníček.

Povolení dopravních uzavírek potom bude vydávat vyškovský odbor dopravy. „Jakmile rozhodne, tak bude možné i vytvořit objízdné trasy a informovat řidiče. Stavební práce by měly trvat zhruba čtyřicet až padesát dnů,“ řekl Olejníček.

Zároveň s krajskými silničáři se do oprav v Křečkovské ulici pustí i město, které chce spravit po celé délce úseku chodníky. „Naše opravy budou v součinnosti s krajem. Zatím sice nemáme vypsané výběrové řízení, ale to nikam nespěchá, protože je to otázka dvou tří týdnů,“ podotkl vyškovský místostarosta Karel Jurka.

Investici za zhruba dvanáct milionů korun má už město vyprojektovanou. „Z naší strany je všechno připravené, momentálně to vázne na přeložkách elektrického vedení, které tam má firma E.on. Při rekonstrukci bude totiž zároveň sundávat kabely, které jsou teď vedené vzduchem, a pokládat je do země. Čekáme tedy, až i oni budou úplně připravení,“ vysvětlil Jurka.

Vzhledem k tomu, že opravy silnice zaberou zřejmě o něco víc času než rekonstrukce chodníků, začnou možná krajští silničáři s opravami o něco dříve než město. „I kdyby se to stalo, rozhodně nepůjde o nějaký velký rozdíl, budou to spíš dny. Naším cílem je co nejvíc všechny opravy sladit a zjednodušit,“ dodal místostarosta.

Lidé, kteří v Křečkovské ulici bydlí, nutnost rekonstrukce uznávají, někteří se ale bojí o své pozemky před domy. „Rekonstrukce je rozhodně nutná, chodníky jsou tady rozbité, ale na druhou stranu se bojím, co to přinese konkrétně nám. Máme před domem stromky a podle projektu je nám vykácejí, z toho tedy rozhodně radost nemáme. Přitom na jiných místech ulice mají zůstat,“ povzdechla si například Ludmila Poláchová.

Zatímco Správa a údržba silnice při rekonstrukci zaměří na povrch silnice, město spraví chodníky. „Nejde jen o to, zda jsou rozbité, ale také o jejich nevyhovující výškové úpravy a vytváření nových částí chodníků,“ vysvětlil už před časem vyškovský místostarosta Roman Celý.

Díky rekonstrukci ulice mají také přibýt nová parkovací místa a také prvky, které mají zklidnit dopravu v ulici. „Cílem projektu je dosáhnout pokud možno rovnováhy mezi motorovou, pěší a statickou dopravou. Snahou radnice je také dosažení vyšší bezpečnosti silničního provozu, bezpečnosti pěších a navýšení kapacity parkovacích míst,“ uvedl Celý.

Problémy v Křečkovské ulici vznikly před několika lety, když brněnská firma zrekonstruovala tamní kanalizaci a vodovod. Jenže jako dědictví rekonstrukce lidem zbyla záplatovaná silnice a zdevastované chodníky. Oprava ulice je v plánu už dlouhodobě, komplikovaly ji však nutné přeložky inženýrských sítí.