„Sám jsem byl svědkem toho, že auto, které vyjíždělo z vedlejší silnice, muselo pustit autobus vjíždějící do křižovatky. Vedle sebe by se nevešly. Silnice je určitě užší, než byla před rekonstrukcí, což je zásadní problém," poukázal Vyškovan Stanislav Plášek.

Podle Jana Trávníčka z Vyškova byl problém už v projektu. „Nechápu, jak ho policie i město mohly schválit. Působí to, jakoby se vše dělalo za pochodu. S podobnými akcemi se nevyplatí spěchat, pak to dopadá takto. Samotný prostor před nádražím se mi velmi líbí, je vzdušný a moderní, ale celý dojem kazí právě křižovatka," zmínil.

I přesto, že místo sklízí spoustu kritických hlasů, kolaudaci zrekonstruovaného prostoru před vlakovým nádražím už zřejmě nic nebrání. „Věc už je ukončená. Policisté i odbor dopravy uznali, že je všechno v pořádku. V současnosti je stavba uvedená do předběžného užívání. Je potřeba dořešit administrativu. Zbývá ještě osadit místo dopravními značkami. A toto rozhodnutí musí ještě viset na úřední desce. Po uplynutí potřebné doby prostor oficiálně zkolaudujeme," vzkázal starosta Vyškova Karel Goldemund.

Problém s odbočováním autobusů do Nádražní ulice tak podle něj nezmizí. „Nicméně existoval i před rekonstrukcí přednádraží. Silnice ale byla trochu širší, proto to nebylo tak znatelné. I kdyby před autobusovou zastávkou záliv nebyl, musel by si autobus stejně nadjet do křižovatky," podotkl Goldemund s tím, že první verze projektu byla bez zálivku. „Projektant ho dopracoval až na popud policistů a odboru dopravy," upozornil starosta.

Vše v pořádku tak je i podle úředníků. „Řešili jsme plochu před vlakovým nádražím, ne další souvislosti, jako je například Nádražní ulice. Křižovatka zůstala v podstatě v původním stavu. Úpravy spočívaly v řešení přestupního terminálu. Nyní je stavba hotová a v pořádku. Je velkým přínosem, prostor je organizovaný, přehledný a bezpečný. Navíc vzniklo šedesát parkovacích míst. A to je podstatné. Nyní tak nevidíme problém," potvrdil vedoucí odboru dopravy Petr Buchta.

Podle něj motoristé můžou na jakékoliv další změny zapomenout. „Pokud bychom křižovatku někdy řešili, tak jedině v souvislosti s dopravou v Nádražní ulici. Velká auta ale mají v zástavbě vždy problém. Navíc zrovna v Nádražní ulici nejezdí kamiony, pouze autobusy. A není jich tolik, že by bylo řešení křižovatky nezbytné v nejbližší době," je přesvědčený šéf odboru.

K předčasnému užívání komunikace se vyjadřovali i vyškovští policisté. „Vzhledem k důležitosti zprovoznění úseku, který je poměrně hodně dopravně vytížený, jsme ji schválili. Věc se snažíme více nekomplikovat, plynulá a bezpečná doprava závisí i na ohleduplnosti řidičů," zmínila policejní mluvčí Alice Musilová.

Optimální není

Policisté prý nehody v místě nezaznamenávají. „Uznáváme ale, že křižovatka není nejvhodnější. Šířka místní komunikace a oblouky v křižovatce nejsou optimální pro průjezd autobusů. A průjezd byl pro ně poměrně komplikovaný už před rekonstrukcí. Už dříve jsme proto navrhovali, aby autobusy nesměly odbočovat do Nádražní, a jezdily rovně po ulici II. odboje," přiblížila mluvčí.

Podle Buchty by jednání o takovém návrhu bylo velmi zdlouhavé. „Věc bychom museli řešit s krajským úřadem a firmou Kordis, které zajišťují dopravní systém. Jestli k takovému kroku přistoupíme, záleží, jestli nám k němu policie dá nebo nedá impuls," uzavřel Buchta.