Den co den se snaží dostat mezi ostatní řidiče jedoucí po frekventované mezinárodní silnici číslo padesát. Mnohdy i pět minut motoristé čekají, než můžou odbočit na hlavní cestu při výjezdu z Křižanovic.

Podle mnohých motoristů je celá křižovatka nedomyšlená. Lidé do ní totiž nevjíždějí jen z vedlejší silnice směrem z vesnice.

„Ale i od blízkého motorestu Bojarka a také naproti směrem od betonárny. To jsou navíc velké těžké náklaďáky, kterým trvá mnohem déle, než se stočí. Stejně tak z naší dědiny zase často vyjíždějí kamiony. Rozhodně by na padesátce v tom úseku měla být snížená rychlost tak na sedmdesát kilometrů v hodině. Jezdí po ní totiž všichni jako neřízená střela,“ popsal útrapy řidičů například Zdeněk Karger z Křižanovic.

O problému ví také tamní radní. Nejednou se podle starosty Lubomíra Cenka snažili dohodnout s pracovníky Ředitelství silnic a dálnic, aby podnikli nějaká opatření.

„Třeba když před lety nechali opravovat povrch padesátky, chtěli jsme vytvořit odbočovací pruh, jaký mají u Hodějic. Nic z toho nebylo. Snažíme se na ně apelovat pořád, ale pokaždé dostaneme odpověď, že nejsou peníze,“ uvedl Cenek.

Ten často na vlastní kůži zažívá, že odbočit na hlavní tah doleva směrem na Slavkov bývá hlavně ve špičce opravdu oříšek. „Nebo naopak když člověk jede směrem od Bučovic a hodlá odbočit do Křižanovic, auta ho klidně předjíždějí i přes plnou čáru,“ podotkl starosta, který by tak byl všemi deseti pro odbočovací pruh.

Podle ředitele brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Jiřího Ruppa však lidé pláčou na nesprávném hrobě. „Úpravy by nám musel stanovit krajský odbor dopravy potom, co by to projednal s policií. Sami ze svého podnětu nemůžeme nic podnikat. Myslím si, že starostové dobře vědí, kam se mají obrátit. Navíc silnici jsme tam opravovali asi před třemi lety a prošla potřebnými úpravami. O ničem takovém neuvažujeme,“ prohlásil Rupp.

Ani krajští úředníci žádné úpravy nechystají. Podle informací jejich mluvčího Petra Holečka totiž žádný podnět k otázce nedostali.

Zatím se řidiči budou muset smířit s tím, že vše zůstane při starém. „Samozřejmě bychom u křižovatek uvítali odbočovací pruhy. Není to ale v naší moci. U Křižanovic se nám alespoň podařilo prosadit červené bezpečnostní pásy Rocbinda, které zkracují brzdnou dráhu a upozorňují řidiče,“ řekl mluvčí vyškovské policie Alois Gryc.