Komořany ho ve spolupráci se společností EDP postavily před několika lety kvůli propojení areálu firmy se silnicí do obce. Zhotovitelem stavby byl podnik Strabag. „Vnější část silnice okružní křižovatky tvoří živičná směs, vnitřní, která slouží pro jízdu nákladních automobilů, pak kamenná dlažba. Ta však nevydržela zátěž a na straně sjezdu k EDP se začala rozpadat," vysvětlil vedoucí technicko-správního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Problém se objevil ještě v záruční době a firma Strabag ho tehdy na základě reklamace odstranila. Po uplynutí záruky se však zcela stejná závada objevila znovu. „Strabag totiž objezd předláždil velkými kamennými dlažebními kostkami místo vhodnějších drobných. A místo usazení do betonu je firma umístila do drti. Kvůli tomu byl pak po týdnu, navzdory opravě, stav silnice snad ještě horší než před ní," popsal Olejníček.

Přes zimu vydrží

Mluvčí Strabagu Edita Novotná tvrdí, že se silničáři vedli odborné diskuze. „Kruhový objezd je víc než rok po záruce. Než skončila, udělali jsme všechno, co jsme mohli. Teď už musejí opravy zajišťovat vyškovští cestáři," konstatovala mluvčí.

Ti už problém začali řešit. „Důležité je, aby silnice vydržela přes zimu, proto jsme ji upravili pomocí obalované živičné směsi, která se používá při výrobě silnic a dálnic. To umožní bezpečné projetí po okružní křižovatce," ujistil Olejníček.

Po zimě pak Správa plánuje předláždění celého prstence do hrubé dlažby. „Cenu však zatím neumím říct, ještě nemáme hotový rozpočet, ani smlouvu se zhotovitelem," uvedl vedoucí technicko-správního úseku.

Cestáři při opravě použijí novou technologii, kterou teď budou zkoušet při rekonstrukci kruhového objezdu ve Vyškově. V to, že bude oprava úspěšná, doufá i vedení Komořan. „Místo je v podstatě trvale rozbité, za což podle mě mohou přetížená nákladní auta. O opravě novou technologií jsem slyšela. Snad se tím problém podaří vyřešit," uvedla komořanská starostka Marie Šimáčková.