„Jak jsem zjistil z projektu, nový asfaltový povrch má mít tloušťku asi pět centimetrů. To ale znamená, že nesplňuje potřebné normy, takže ani požadavky na funkčnost. Má být silnější. Proto nesouhlasím, aby byl na mém pozemku v této podobě položený. To jsem ostatně oznámil na městském úřadě. Starosta Vyškova Karel Goldemund se však měl nechat slyšet, že asfaltovat se bude. I kdyby u toho měla být přítomná městská policie," tvrdí Krutílek.

Starosta města to popřel a upozornil, že se zemědělcem nejednal už zhruba dva měsíce. „Naposledy tomu bylo na besedě na Letním poli. Jakékoliv aktivity kolem pana Krutílka jsou mimo můj zájem," prohlásil starosta Goldemund.

Dokument chybí

Krutílek se nicméně obrátil na stavební úřad. Chtěl zjistit, jak je to se stavebním řízením. „Případně jestli je k původní cestě vůbec nějaký dokument, nějaké povolení. Úřad mi ale sdělil, že v archivu se nepodařilo dohledat nic týkající se výstavby komunikace. Ale že není vyloučené, že byla povolená jiným úřadem, nebo byla vybudovaná jako součást jiné stavby. Prý je také možné, že se dokumenty na stavebním úřadě nedochovaly," zmínil zemědělec.

Má proto za to, že na jeho pozemku stojí černá stavba. „Budu žádat, aby zmizela. Proto se obrátím na stavební úřad s návrhem na odstranění. Asfaltovat se má už v těchto dnech, takže za dva měsíce se možná bude zase vše rozkopávat," naznačil Krutílek.

Jak prohlásil vedoucí vyškovského stavebního úřadu Miloslav Kramář, věc bude řešit, až ji budou mít na stole. „Zatím o ničem nevím, takže k tomu nemůžu sdělit nějaké stanovisko. Jestli jde o černou stavbu, jsme neposuzovali. Jde o komunikaci, takže nespadá pod kompetenci stavebního úřadu. Příslušným úřadem je odbor dopravy," podotkl Kramář.

Vedoucí dopravního odboru Petr Buchta ke sporu sdělil, že cesta už je v místě řadu let, takže předpokládá, že povolení o tom, že tam může být, už dnes nikdo nedohledá. Co se týká aktuálních prací na cestě ležící na Krutílkových pozemcích, jde podle něj pouze o zapravení toho, co dělníci rozkopali.

Postarají se o to vodaři, kterým vydal vodoprávní úřad, tedy odbor životního prostředí, rozhodnutí o povolení stavby kanalizace. „V tom stojí, že investor musí uvést všechny plochy, kterých se stavba dotkla, takže i zmíněnou cestu, do původního stavu," informoval šéf odboru.

Jaká bude tloušťka asfaltu, o to podle Buchty tolik nejde. „Z našeho pohledu nejde o nic víc než o to, aby lidé mohli chodit na hřiště a nemuseli se brodit v blátě. A myslím, že takový zájem by měli mít všichni," poukázal Buchta.

Samotná cesta vede přibližně sedmdesát metrů od Potoční ulice k fotbalovému hřišti. Na ni navazuje Krutílkova orná půda. V souvislosti s pozemky už bývalý zastupitel vede s městem spor dlouhodobě.

Na nich se totiž nachází účelová komunikace vedoucí do zahrádkářské kolonie. Její existenci potvrdil i vyškovský silniční správní úřad. Podle zemědělce se ovšem cesta, o které město mluví, nyní nachází v korytě řeky Hané. A to kvůli jeho přirozenému posouvání.

Vyškované tak po jeho orné půdě jezdí i nadále. „Mám tam zasetou travinu pro dobytek. Zavolal jsem policii s tím, že škoda vzhledem k celkovým nákladům přesáhla pět tisíc korun. Oznámili mi však, že do ní můžou započítat jen semeno. Aby mi z pozemku nevznikl tankodrom, rozhodl jsem se, že ho celý oplotím elektrickým ohradníkem. Na ten není potřeba mít povolení. Jakmile mi to počasí dovolí, pustím se do toho. A nerozhodl jsem se proto, že bych chtěl dělat zle. Ale proto, že si nechci nechat rozjezdit vlastní majetek," zdůraznil Krutílek.