Zároveň připomněl, že aktuálně už pokračuje stavba nového mostu 431-009 v bučovické části Kloboučky. Celkové náklady přesahují šest a půl milionu korun. „Auta tam jezdí kyvadlově po polovinách, provoz řídí semafory. Stavba by měla být hotova nejpozději do konce září,“ doplnil Pokorný.

V případě mostu 4292-1 v Milonicích na Vyškovsku předpokládá zahájení prací už v polovině června. Bude to úplná uzavírka s připravenou objízdnou trasou pro řidiče.

Ohledně Tučap počítají krajští silničáři se zásahem u mostu 37929-2 přes potok Rakovec. Nutná bude jeho demolice a zbudování nové stavby. Její součástí bude také kompletní rekonstrukce silnice a chodníků v řešeném úseku.

Součástí prací bude přeložka silového vedení veřejného osvětlení. Předpokládané náklady jsou na přibližně jedenácti milionech korun bez DPH. „Také tady bude úplná uzavírka s objízdnou trasou. Pokračuje soutěž na zhotovitele stavby. Předpoklad zahájení je srpen,“ sdělil koncem května Pokorný.

Návštěvníky má potěšit čistý a příjemný interiér. Vizualizace.
Sauny v Aquaparku Vyškov nabídnou exotický zážitek. Podívejte se na vizualizace

Ve špatném technickém stavu je i most 4318-1 v Kojátkách. „Jeho největším problémem je nefunkční izolace a tudíž zatékání do konstrukce,“ vysvětloval zástupce krajských silničářů.

Také v tomto případě je proto nezbytná kompletní výstavba nového mostu, kterou doplní přeložka veřejného osvětlení. Jako prozatím orientační náklady uvedli krajští silničáři částku sedm milionů korun bez daně. Záměr je zatím ve fázi výběru zhotovitele s očekávaným zahájením během července. Řidiči musejí počítat s úplnou uzavírkou a objížďkou.

Opraví silnici z Těšan do Otnic

Kraj počítá i se zahájením oprav silnice III/4166 v trase z Těšan na Brněnsku do Otnic na Vyškovsku. „Náklady přesáhnou bez daně třiatřicet milionů korun. Na dvou úsecích bude provedena obnova krytových vrstev vozovky, a to v celkové délce přes tři a půl kilometru,“ informovala krajská mluvčí Helena Ondřejová.

Obdobnou opravu absolvuje v regionu i další trojková komunikace ve směru z Otnic na Milešovice. „V tomto případě půjde o celkovou délku oprav na přibližně 2,3 kilometru a předpokládaná hodnota zakázky je přes pětadvacet milionů bez DPH. Obě tyto stavby by měly být ukončeny v listopadu tohoto roku,“ doplnila Ondřejová s tím, že realizace může začít už v srpnu.

Den se strojvedoucím ve vlaku RegioJetu. Reportér Deníku se projel ve středu v lokomotivě se strojvedoucím rychlíkem z Brna do Přerova a opačným směrem.
V kabině se strojvedoucím, pokyn výpravkou. Reportér jel přes Vyškovsko

Náklady pokryjí peníze z rozpočtu kraje stejně jako u dalšího zásahu s předpokládanou cenou přes dvanáct a půl milionu. „Zahájit bychom měli stavbu na úseku III/43313 z Chvalkovic na Hané na Dřevnovice,“ sdělil Jiří Crha, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu.

Stejně jako v případě chystaných prací na silnici mezi Medlovicemi a Moravskými Málkovicemi je dle Richarda Pokorného předpoklad zahájení během září.

Pracují i na D46

Státní silničáři dále postupují se svojí již dříve zahájenou modernizací dálnice D46 u Vyškova až k hranicím Jihomoravského kraje. Doprava tady funguje v režimu 1+1, hotovo bude ještě letos v srpnu.

„Práce na D46 zahrnují úpravu mimoúrovňové křižovatky (MÚK) Vyškov i stavbu protihlukové stěny u Pustiměři, kde zvuková zátěž překračuje limity. Na MÚK přibude připojovací pruh ve směru na Olomouc, firmy předělají připojovací pruh křižovatky se silnicí I/47, vznikne i nový most přes řeku Haná,“ popsala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Zdroj: Studio Daněk

Dálnice D46 měla povolené výjimky z norem. „Kvůli tomu, že zatím chybí u křižovatky zmíněný připojovací pruh, nelze nyní v úseku zvýšit rychlost, teď se tam smí jet nejvýš sto kilometrů v hodině. Součástí modernizace dálničního úseku bude i nový telematický systém, zásadní pro bezpečnost provozu,“ doplnila Trubelíková.

Téměř čtyřicet kilometrů dlouhá D46, které se také říká Hanácká dálnice, vede z Vyškova přes Prostějov do Olomouce. Na šestadvacátém kilometru je estakáda Haná v Prostějově, která se svými 794 metry patří mezi nejdelší dálniční mosty v Česku. Pracovníci se však zaměřili na úsek od nultého po šestý kilometr.

Zdroj: ŘSD

Ve Vyškově mezitím pokračují také opravy další části komunikace a chodníků ve vyškovské ulici Na Hraničkách, zaměřují se na úsek od Alšovy ulice po ulici Petra Bezruče. Je s tím spojená uzavírka, která dle informací města potrvá ještě do patnáctého července.

„V dané části vozovky je špatné podloží, výměna bude v půlmetrové hloubce. Stavební firma pak v případě opravy chodníků půjde do pětatřiceticentimetrové hloubky. Chystáme také obnovu vodorovného dopravního značení,“ popisoval cíle stavebních prací jejich zahájením vyškovský starosta Karel Jurka.